اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس خبر داد:

اختصاص 500 میلیارد تومان برای طرح نهضت ملی حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: 500 میلیارد تومان اعتبار برای طرح نهضت ملی حفظ قرآن اختصاص داده شده است.

اختصاص 500 میلیارد تومان برای طرح نهضت ملی حفظ قرآن
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سید محمد‌کاظم حجازی ظهر امروز در همایش آغاز طرح نهضت ملی حفظ قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از  هر منبع عمومی نیم درصد را به طرح نهضت قرآنی اختصاص داده است که این رقم قابل توجهی است.
وی افزود: به هر حوزه‌ای که در خصوص قرآن در بخش پژوهش، حفظ و ایجاد نرم‌افزارهایی که به ترویج قرآن کمک کند و ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد، بخشی از این بودجه را در اختیار آن حوزه قرار می‌دهیم.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان همدان به دلیل صبغه دینی از گذشته‌های قبل از انقلاب، توانسته کارنامه درخشانی در زمینه‌های دینی و مذهبی داشته باشد و ما باید با قرار دادن ابزار و اعتبار لازم در این عرصه در اختیار متولیان امر به پیشرفت کار کمک کنیم تا آنها بتوانند پرچمدار باشند.
وی تصریح کرد: این طرحی که آموزش و پرورش شروع کرده همگامی و همیاری تمام دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد و خانواده‌ها و معلمان در ترویج این تکلیف الهی باید کار کنند. 
حجازی اذعان کرد: با مطرح کردن بعد کمی نباید بعد کیفی این طرح نادیده گرفته شود و اولویت نخست ما این باشد که بچه‌هایی را که در این طرح شرکت می‌کنند علاقه‌شان نسبت به قرآن افزایش یابد و هر سال محکم‌تر از گذشته در مسیری که الهی است پیش برویم.
وی گفت: قطع یقین چنین گام‌های بزرگی همراهی زیادی را می‌طلبد و واقعیتی که باید همیشه به آن توجه داشته باشیم این است که فرق بین انسان و موجودات دیگر در این است که انسان توانایی رسیدن به کمال الهی را دارد.
نماینده مردم همدان در مجلس اضافه کرد: موضوعیت کلام معصوم در تبیین و تشریع قرآن است و این نقش ویژه قرآن است که انسان‌ها در سطوح و موقعیت‌های مختلف توانستند آن خلاهای خود را با این کتاب الهی از انسانیت سیراب کنند.
وی خاطرنشان کرد: در اسلام دو دسته بشر هستند، آنهایی که در جهت بی‌خردی خود پیش رفتند و در مکتب قرآن وارد نشدند و دسته‌ای دیگر که در راستای سعادت رفتند تا به اوج انسانیت رسیدند.
حجازی افزود: نظام اسلامی ما هم بر اساس این تکلیف الهی یک نمودی از آزادی اسلامی را بروز می‌دهد و همین کلام الهی است که درس قرآن است و امروزه سر لوحه همه ملت‌های مسلمان در مقابل دولت‌های استکبار است که توانستند پابرجا بمانند و این عزتی است که قرآن به آنها هدیه داده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول