اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد:

افتتاح پژوهشکده تخصصی قرآن در زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان از افتتاح پژوهشکده تخصصی قرآن در استان زنجان خبر داد.

افتتاح پژوهشکده تخصصی قرآن در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در همایش نهضت ملی قرآن اظهار داشت: به منظور افزایش فعالیت‌های قرآنی پژوهشکده تخصصی قرآن در استان زنجان افتتاح می‌شود.
وی همچنین از افتتاح مرکز بانوان قرآنی در استان زنجان خبر داد و افزود: در حال حاضر مسئولان استانی در تلاش هستند تا با افزایش فعالیت‌های قرآنی استان زنجان به پایتخت فعالیت‌های قرآن تبدیل شود.
استاندار زنجان همچنین با اشاره به افتتاح چاپخانه قرآن در استان زنجان یادآور شد: در صورت افتتاح این چاپخانه زنجان به سومین استانی تبدیل می‌شود که دارای چاپخانه قرآنی است.
وی همچنین اعتبار مورد نیاز برای افتتاح این چاپخانه را 14 میلیارد تومان عنوان کرد.
رئوفی‌نژاد همچنین با اشاره به فعالیت شورای قرآنی در استان زنجان به ریاست امام جمعه ادامه داد: این موضوع نشان دهنده فعالیت زیاد فعالیت‌های قرآنی در استان زنجان است.
وی همچنین از افتتاح فرهنگسرای قرآن خبر داد و گفت: این فرهنگ‌سرا در نخستین فرصت افتتاح می‌شود.
استاندار زنجان یادآور شد: ساختمان فرمانداری فعلی به فرهنگ‌سرای قرآن در استان تبدیل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه فعالیت‌های قرآنی اضافه کرد: طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی یکی از طرح‌های قرآنی است که در سال گذشته اجرا شده است.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه 50 درصد از جمعیت بی‌سواد و کم‌سواد قرآنی تا کنون زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، ادامه داد: این میزان برابر با 170 هزار نفر از جمعیت استان زنجان است.
وی با بیان تا پایان سال 91 بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان ریشه‌کن می‌شود، اضافه کرد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان این نهضت 500 هزار نفر از جمعیت بی‌سواد قرآنی استان زنجان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
استاندار زنجان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 100 در صد جمعیت بی سواد استان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بسیار استان در زمینه فعالیت‌های قرآنی ادامه داد: استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی مشهور است و مسئولان این استان در تلاش هستند تا با انجام فعالیت‌های لازم زنجان به پایتخت فعالیت‌های قرآنی نیز تبدیل شود.
رئوفی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر  95 درصد از افرادی که اقدام به حفظ قرآن می‌کنند از بین دانش‌آموزان هستند، ادامه داد: سن نوجوانی و کودکی بهترین زمان برای حفظ قرآن است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 14میلیون از جمعیت کشور را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، افزود: در استان زنجان نیز 182 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.
استاندار زنجان با بیان اینکه نهضت ملی قرآن کار بسیار بزرگی است، ادامه داد: آغاز گر این نهضت بزرگ آموزش و پرورش است.
وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده در راستای اجرای طرح نهضت ملی قرآنی 40 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش این طرح قرار بگیرند.
رئوفی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته نیز اقدامات بسیار خوبی از سوی آموزش و پرورش در زمینه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است، افزود: در سال گذشته 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور به وجود آمد.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 142 مدرسه قرآنی در استان زنجان ایجاد شده است، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده 142 مدرسه قرآنی دیگر نیز در استان زنجان ایجاد شود.
استاندار زنجان با ایجاد مدارس قرآنی مذکور افراد زیر پوشش این طرح به بیش از 42 هزار نفر در استان می‌رسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در مراکز روستایی ادامه داد: در حال حاضر تشکل‌ها و جلسات متعدد قرآنی در روستاها در حال برگزاری است.
رئوفی‌نژاد انجام فعالیت‌های قرآنی در استان را فرصت مناسبی برای مردم استان عنوان کرد و افزود: مردم استان می‌توانند از زمینه فراهم شده برای ارتقای معنویت و ایمان خود استفاده لازم را ببرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف به ویژه مسائل قرآنی پس از پیروزی انقلاب ادامه داد: ارتباط مردم و انس بیش از پیش آنها با قرآن به برکت انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران به عنوان یک الگو برای کشورهای دیگر محسوب می‌شود، اضافه کرد: این موفقیت به برکت انقلاب و تلاش مسئولان کشور به دست آمده است.
وی با اشاره به جو حاکم بر کشور در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: سران حاکم بر کشور در آن زمان اجازه برگزاری محافل قرآنی را به مردم کشور نمی‌دادند.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی سخت‌گیری‌های رژیم بر برگزار نشدن محافل قرآنی مسائل سیاسی بوده است، گفت: در آن زمان در صورتی که رژیم حتی احساس می‌کرد جلسه و محفل قرآنی در حال شکل‌گیری است، مانع از برگزاری آن می‌شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول