اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور و از طریق ویدئو کنفرانس؛

طرح ملی حفظ قرآن کریم در استان مرکزی آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور و از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط مستقیم با رئیس جمهور، طرح ملی حفظ قرآن کریم در استان مرکزی آغاز شد.

طرح ملی حفظ قرآن کریم در استان مرکزی آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ظهر امروز در مراسم افتتاح این مراسم با اشاره به اینکه حافظان قرآن سرمایه‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: احیای قرآن، حفظ قرآن، انس با قرآن، تفسیر قرآن و بهره‌برداری از قرآن کریم ملت مسلمان ما را به سرانجام مقصود می‌رساند که در این راه باید مجاهدت و تلاش را افزون کرد.
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی خاطر نشان ساخت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که به ما امامی داد که قرآن و اهل بیت(ع) را در میان امت احیا کرد و امروز هم خلف صالح آن امام بزرگوار، مقام معظم رهبری در جهت احیای قرآن و مکتب اهل بیت(ع) تلاش گسترده‌ای را انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: خوشبختانه طرح اخیری که مقام معظم رهبری فرمودند مورد استقبال دولت، قطعا مجلس و آموزش و پرورش قرار گرفت که حاصل آن 10 میلیون حافظ قرآن خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: رسیدن به این مهم نیاز به همت، تلاش، اهتمام و ایجاد فضایی مناسب و نورانی دارد و این بار سنگین با همت بلند به راحتی بر دوش قرار می‌گیرد.
دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت قرآن‌آموزان ضروری است، اظهار داشت: تمسک به قرآن کریم و حفظ آیات کتاب آسمانی در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش به سزایی دارد.
وی تصریح کرد: قرآن کریم که نقطه مشترک همه مسلمانان جهان است بندگان خدا را به حق‌خواهی و مبارزه با فساد و بی‌عدالتی، نفاق، ظلم و ستم و طاغوت دعوت کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه اجرای طرح ملی حفظ قرآن در کشور نیازمند حضور بیشتر روحانیون است، ادامه داد: استان مرکزی مهد پرورش شخصیت‌های بزرگ دینی و قرآنی است و باید به سمتی حرکت کنیم که پرورش شخصیت‌های قرآنی و دینی را در جامعه بیشتر داشته باشیم.
علی‌اکبر شعبانی‌فرد با بیان اینکه نتیجه بهره‌گیری از فرهنگ قرآن کریم بیداری اسلامی را به دنبال داشته است، اظهار داشت: اگر دل، فکر، اندیشه و اعتقاد مسلمانان، قرآنی شود، انحراف بوجود نمی‌آید و اتحاد و همدلی مسلمانان جهان در مقابل بی‌عدالتی شکل می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ قرآنی باید روز به روز افزایش یابد، تصریح کرد: همه باید در راستای اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم تلاش کنند و امید است هر چه زودتر ادامه این طرح در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیز آغاز شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی پیروز نشد تا اینکه آن امام بزرگوار نگرش ما را از قرآن عوض کرد و ادراک از قرآن بوجود آمد و انقلاب ما یک انقلاب قرآنی شد.
سیف‌الله کریم‌زاده افزود: قرآن وجه مشترک همه مسلمانان جهان است و همه کشورهای اسلامی به آن احترام می‌گذارند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های تشویقی متعددی در اجرای بهتر این طرح در نظر گرفته شده ادامه داد: طرح ملی حفظ قرآن کریم از امروز همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی آغاز شد و پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری، 50 هزار نفر از فرهنگیان و 16 درصد از دانش‌آموزان این استان در این طرح شرکت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم، ایجاد انس با قرآن کریم، توانایی بهره‌گیری از این کتاب آسمانی، توانایی تدبر در قرآن کریم و ایجاد رقابت سالم و سازنده را از مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی عنوان کرد.
کریم‌زاده با تاکید بر اینکه باید با اجرای مستمر بستر لازم برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه فراهم می‌شود، ادامه داد: قرآن کریم، کتاب آسمانی است که نظیر ندارد و تنها راه سعادت بشر در دنیا و آخرت است.
 انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول