اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفت؛

انجام 1332 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری یک‌هزار و 332 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان زنجان صورت گرفته است.

انجام 1332 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی در زنجان
داود کارگر زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت:‌ تعداد آزمون‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی را نیز یک‌هزار و 230 مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد آزمون در شش ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفته است.
وی تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای زیر پوشش این اداره کل را 304 مورد اعلام کرد و اضافه کرد: از تعداد کل واحدهای زیر پوشش 21 واحد غیر فعال هستند.
مدیر کل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر 283 مورد از واحدهای زیر پوشش فعال هستند.
وی تعداد کالیبراسیون‌های انجام شده تا پایان شهریور ماه را 874 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد نمونه‌برداری‌هایی که از این واحدها صورت گرفته است، یک هزار و 209 مورد بوده است.
کارگرزاده یادآور شد: به منظور اجرای ماده 155 و قسمت دوم بند "د" ماده 168 برنامه پنج‌ساله توسعه کشور همه وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و سایر دستگاه های اجرایی موظف شدند که در اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی خود ضوابط، مقررات و معیارهای فنی و استانداردهای ملی را رعایت کنند.
وی اذعان داشت: طبق این آیین نامه خرید هرگونه کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری که فاقد علامت استاندارد ملی ایران باشد ممنوع است.
مدیر کل استاندارد استان زنجان اظهار داشت: به منظور دسترسی آسان، اطلاعات مربوط به کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری و اقلام دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در سایت سازمان استاندارد به نشانی www.isiri.orgو یا از طریق اداره کل استاندارد قابل دسترس است.
کارگرزاده با بیان اینکه در حال حاضر شش واحد تولیدی پل‌استایرن در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: از این شش واحد دو واحد موفق به اخذ گواهی از استاندارد شده‌اند.
وی همچنین ادامه داد: از شش واحد تولیدی پلی‌استایرن موجود در استان زنجان چهار واحد در شرف گرفتن پروانه استاندارد هستند.
مدیر کل استاندار استان زنجان تاکید کرد: واحدهای تولیدی و ساختمانی باید دقت لازم را در استفاده از مصالح و محصولات اولیه خود داشته باشند چرا که اداره کل استاندارد درصورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد جدی می‌کند.
وی با اشاره به برخی از کالاهای مورد توجه در خصوص بررسی و نظارت از نظر کیفیت گفت: مسئولان اداره استاندارد استان زنجان در نظر دارند تا با نظارت بیشتر بر کیفیت هرچه بهتر این کالاها نظارت داشته باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول