اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد:

استاندارد سازی بزرگ‌ترین پارک شهربازی خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان از پیگیری این اداره برای استاندارد سازی پارک شهربازی خوزستان به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی در استان خبر داد.

استاندارد سازی بزرگ‌ترین پارک شهربازی خوزستان
رضا دهدشتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: با پیگیری، تعامل و همکاری نزدیک با سازمان پارک‌ها و فضای سبز، جلسات متعدد با شهرداری‌ها و بهره‌برداران شهرهای بازی، سبب شد بزرگ‌ترین پارک شهربازی روباز خوزستان که دارای 40 وسیله الکتریکی و مکانیکی است توسط کارشناس اجرای استاندارد و شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده و مورد بازدید فنی قرار گیرد و شرایط استاندارد در آن فراهم گردد.
وی افزود: با توجه به اینکه هر وسیله شهربازی باید بر حسب مورد به طور روزانه، ماهانه و سالانه مورد بازرسی قرار گیرد، این مجموعه در مراحل ابتدای اجباری شدن استاندارد شهرهای بازی به مدت شش ماه در سال گذشته پلمب شد اما در مراحل بازرسی بعدی به ویژه در سال جاری که از طریق شرکت خصوصی و توسط بهره‌برداران و با نظارت این اداره کل صورت گرفت، تعدادی از وسایل که نواقص بحرانی دارند از مجموعه خارج شده و مابقی دستگاه‌ها تنها پس از برطرف نمودن همه نواقص می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
به گفته مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان، بیشتر این وسایل، بسیاری از نکات ایمنی که در استاندارد به آنها اشاره شد از جمله دستورالعمل ایمنی، نقشه‌های الکتریکی، مکانیکی و فونداسیون، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک‌های اولیه و... را رعایت کرده و در حال نصب هستند.
دهدشتی زاده افزود: با توجه به بازدید و بازرسی‌های مکرر در سال گذشته سالی بدون حادثه برای استفاده کنندگان از وسایل و تجهیزات پارک‌های بازی در استان خوزستان بوده و امید است در مراحل بعدی این پروژه، آموزش و اطلاع رسانی تکمیلی برای همه بهره‌برداران این مجموعه توسط اداره کل استاندارد خوزستان به عمل آید.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان یادآورشد: در سال گذشته اداره کل استاندارد خوزستان دستورالعملی ارائه داد که در شورای فنی استان به تصویب رسید، بر اساس آن، شهرداری موظف است شهرهای بازی را با نظارت و هماهنگی اداره کل استاندارد ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: شهرهای بازی استان از همان ابتدا بر اساس شرایط استاندارد ایجاد نشده‌اند به همین دلیل این شهر بازی‌ها نمی‌توانند معیارهای استاندارد را کسب کنند و هدف ما از اعلام نواقص در این شهر بازی‌ها ادامه کار آن‌ها و افزایش ضریب ایمنی است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول