اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی:

مجلس برای رفع مشکل دریاچه ارومیه اهتمام دارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حل مشکل آب‌رسانی به دریاچه ارومیه ضرورت دارد، گفت: مجلس برای رفع مشکل دریاچه ارومیه اهتمام داشته و اعتبارات مورد نیاز برای مطالعات آن را تصویب کرده است.

مجلس برای رفع مشکل دریاچه ارومیه اهتمام دارد
موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با رد موارد منتسب به خود مبنی بر کوچ مردم و جلوگیری از فعالیت کشاورزان اظهار داشت: اولاً طرح آب‌رسانی به دریاچه ارومیه با نظر موافق و دفاع اینجانب در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس با اعتبار 250 میلیارد ریال برای انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه این اعتبار اکنون در جداول بودجه امسال موجود است، افزود: ثانیاً توجه به حل مشکلات و آب‌رسانی به دریاچه ارومیه موضوعی ملی است که توسط دولت مطالعات آن آغاز و با اعتبار تصویبی اجرا و به هر میزانی که به اعتبار نیاز داشته باشد، در بودجه سنواتی اختصاص خواهد یافت.
نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی جدید را تهیه کرده بودند که بنا بر آیین نامه داخلی مجلس در طرح‌های دو فوریتی فقط دو روز برای بررسی و تصویب نیاز است، افزود: بر همین اساس اینجانب با طرح این موضوع در مجلس فقط با دو فوریت آن مخالف نموده نه اینکه با اصل موضوع که نجات دریاچه ارومیه بود، مخالفتی داشته باشم.
وی تصریح کرد: اکنون طرح آب‌رسانی به دریاچه ارومیه در کمیسیون انرژی و کشاورزی، آب و منابع طبیعی در دست بررسی بوده تا مشکل این دریاچه انشاءالله هر چه سریع‌تر برطرف شود.
ثروتی با بیان اینکه منظور از مخالفت با دو فوریت این طرح این بوده که در کوتاه مدت برای حل مشکل دریاچه بایستی بخشی از آب سدهایی که روی رودخانه‌ها در گذشته جاری بوده را بازگشایی کرد، گفت: بر همین اساس باید خساراتی که به کشاورزان وارد می‌شود را جبران تا از این طریق این قشر زحمت‌کش به کار و تولید بپردازند.
وی با تاکید بر اینکه مطالب منتسب مبنی بر کوچ مردم یا کشاورزان از جوار دریاچه  ارومیه کذب محض است، یادآور شد: تمام جملات و بیانات اینجانب به صورت مکتوب و ثبت شده وجود داشته و هیچ‌گونه شبهه‌ای در آن وجود ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از ترک زبانان بوده و همبستگی و غرابت نزدیکی با آذری زبانان دارد، گفت: همواره به این موضوع افتخار داشته و ضمن اظهار مودت و ارادت خالصانه مظهر آذری زبانان غیور و ولایتمدار، تقاضا دارد با متانت و حوصله مسائل را تا احقاق حق خود به طور قانونی پیگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید هماره مراقب توطئه دشمنان زخم خورده نظام جمهوری اسلامی که به دنبال برهم زدن آرامش و تفرقه بین مردم هستند، هوشیار بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول