اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

قبل از تبدیل دریاچه ارومیه به نمک‌زار طرح‌ نجات به اجرا در آید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه یکی از راهکارهای نجات دریاچه ارومیه انتقال آب از رودخانه ارس و پیرانشهر به این دریاچه است، گفت: باید قبل از تبدیل دریاچه ارومیه به نمک‌زار طرح‌های‌ نجات به اجرا در آید.

قبل از تبدیل دریاچه ارومیه به نمک‌زار طرح‌ نجات به اجرا در آید
نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای اینکه زیستگاه طبیعی دریاچه ارومیه از خشک شدن حتمی و قریب‌الوقوع رها شود باید همه مسئولان دستگاه‌هایی اجرایی و نهادهای نظارتی با یکدیگر همکاری کنند چرا که این دریاچه متعلق به همه است و همه از برکات یا خسارات احتمالی متاثر می‌شوند.
وی افزود: زیستگاهی با این ابعاد وسیع به همه آحاد جامعه متعلق است به طوری‌که در صورت تداوم حیات آن اغلب هموطنان از برکات بی‌نظیری در حوزه گردشگری، درمانی و ... بهره‌مند می‌شوند و در صورت خشک شدن نیز همه باید خسارت‌های به بار آمده را متحمل شوند از این رو می‌طلبد مسئولان با جلب مشارکت‌های مردمی در راستای اجرای طرح‌های مختلف برای احیای این دریاچه گام بردارند.
این مسئول خاطرنشان کرد: دولت در همه برنامه‌هایی که از همکاری، مساعدت و همفکری توده‌های مردمی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرده موفق بوده است پس با این سابقه و با کسب این تجربه باید در برطرف کردن معضل به وجود آمده نیز مردم نقش‌آفرینی کنند و عزم همگانی در جامعه برای پشت‌سر گذاشتن این بحران شکل بگیرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از ایده‌های افراد نخبه و متخصص در این قبیل امور نیز به طور جدی استقبال شود، ادامه داد: هم‌اکنون جوانان زیادی در مناطق مختلف کشور هستند که به دلیل داشتن تحصیلات دانشگاهی در علوم مرتبط با محیط زیست‌، مسائل جغرافیایی و .. تخصص لازم را به دست آورده‌اند پس باید از همفکری و همراهی آنها برای عبور از بحران فعلی، مسئولان استفاده کنند چه بسا یک ایده جدید مسیر نجات این دریاچه را کوتاه‌تر کرده و هزینه مورد نیاز را هم کمتر کند.
قاضی‌پور در ادامه با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی با حضور تعدادی از نمایندگان و مسئولان اجرایی پیرامون دریاچه ارومیه جلسه‌ای برگزار شده است، ادامه داد: در این جلسه حاضران بعد از بحث و بررسی کارشناسی به نتایج مطلوبی رسیده و برای طرح‌های خود اعتباراتی هم در نظر گرفته‌اند که امیدواریم هر چه سریع‌تر این موارد با همکاری متولیان امور در سه استان مجاور دریاچه به مرحله اجرا برسد تا نفس کشیدن و زنده شدن این دریاچه در حال احتضار خود را یک بار دیگر شاهد شویم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای به تصویب رسیده در کمیسیون تخصصی مجلس، انتقال آب از رودخانه ارس و پیرانشهر به این دریاچه است که اعتبار مورد نیاز در جلسات کارشناسی و بررسی ابعاد دریاچه به طور دقیق تخمین زده‌اند، باید هر چه سریع‌تر و قبل از تبدیل دریاچه به نمک‌زار این طرح‌ها به مرحله اجرا برسد و در این صورت یک برگ زرین دیگر به نشانه خدمتگذاری از همه مسئولان اجرایی و قانونگذاری به ثبت می‌رسد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول