اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاص 25 هکتار از زمین‌های زراعی آذرشهر به کشت پسته؛

باغات پسته حاشیه دریاچه ارومیه توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از اختصاص 25 هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان برای کشت پسته خبر داد و گفت: باغات پسته در حاشیه دریاچه ارومیه این شهرستان توسعه می‌یابد.

باغات پسته حاشیه دریاچه ارومیه توسعه می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از آذرشهر، فیروز طلوع‌حیات ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر حدود 25 هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان آذرشهر در حاشیه دریاچه ارومیه به کشت درختان پسته اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه 20 هکتار از این باغات در روستای «قشلاق» بخش گوگان این شهرستان زیر نظر کارشناسان کشاورزی و با به کارگیری روش‌های فنی و علمی ایجاد شده است، افزود: در اثر خشکسالی‌های متمادی و کاهش شدید آب‌های کشاورزی و شوری بیش از حد آب چاه‌های کشاورزی ضرورت دارد که نوع کشت‌های زراعی تغییر یابد و در این راستا کاشت درختان پسته در این منطقه نتیجه مطلوبی داشته است.
طلوع‌حیات با بیان اینکه رشد و مقاومت درختان پسته با آب و هوای منطقه حاشیه دریاچه ارومیه نسبتاً سازگاری خوبی دارد، بر توسعه کشت این محصول توسط کشاورزان و باغداران منطقه تاکید کرد و افزود: اغلب زمین‌های زراعی مناطق کشاورزی شهرستان آذرشهر در حاشیه دریاچه ارومیه در اثر کم آبی و پایین آمدن کیفیت آب‌های موجود بدون استفاده مانده است.
وسعت مزارع زراعی شهرستان آذرشهر 27 هزار هکتار است که 11هزار هکتار آن دیم و 16 هزار هکتار هم آبی بوده که 4 هزار هکتار آن به باغات اختصاص دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول