اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زنگ آهن یاری در مدارس بردخون نواخته شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی در دبیرستان حجاب بردخون زنگ آهن یاری به صورت نمادین در مدارس این شهر نواخته شد.

زنگ آهن یاری در مدارس بردخون نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کارشناس امور درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر صبح امروز در این مراسم گفت: آهن یکی از عناصر ضروری است که مانند برخی عناصر دیگر از قبیل کلسیم، فسفر، ید و مس لازم است از طریق غذا وارد بدن شوند که به دلیل تغذیه غیرصحیح در اکثر جوامع، خانواده‌ها و گروه‌های سنی دریافت آنها کافی نبوده و موجب بسیاری از مشکلات برای سلامتی می‌شوند.
بهرام محمدی ادامه داد: بیشتر پیامدها و عوارض سوء تغذیه به چشم نمی‌آید و یا خیلی دیر متوجه آن می‌شویم، مشکلاتی مانند پوکی استخوان، کم خونی، خستگی زودرس، کاهش بازدهی کاری، کاهش استعدادهای یادگیری، فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها، ضعف بینایی و مشکلات جنینی از جمله این عوارض است.
وی افزود: کمبود آهن و کم خونی فقر آهن یکی از مهم‌ترین مشکلات تغذیه‌ای و بهداشت عمومی در جهان به شمار می‌رود که بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت در حدود سه میلیارد نفر از مردم جهان به کم خونی فقر آهن دچارند.
محمدی گفت: کودکان زیر پنج سال و نوجوانان به‌ویژه دختران، زنان سنین باروری به ویژه زنان باردار و شیرده از گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر کم خونی فقر آهن هستند.
وی اضافه کرد: برای اینکه کمبود آهن در دختران جبران شود تصمیم گرفته شده قرص آهن دراختیار دانش‌آموزان قرار گیرد تا ضمن مصرف، آهن بدن افزایش یابد.
کارشناس بهداشت اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: طرح آهن یاری در مدارس دخترانه متوسطه و راهنمایی اجرا می‌شود.
حیدر زارعی افزود: این طرح به مدت ۱۶ هفته در مدارس و به شکل یک قرص برای هر دانش آموز اجرا می‌شود که تهیه و توزیع قرص‌های آهن در این طرح به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و آموزش و پرورش کار نظارت بر مصرف را به عهده دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول