اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس خواستار شد:

طراحی بسته‌های حمایتی برای بخش معدن

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به بخش معدن باید بسته‌های حمایتی، مشوق‌ها و تخفیف‌های مختلفی در امور متعدد تدوین شده و به مرحله اجرا گذاشته شود.

طراحی بسته‌های حمایتی برای بخش معدن
موید حسینی صدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خوی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن روز کیفیت قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در مناطق مختلف این استان تعداد قابل توجهی معدن برای استخراج و تولید انواع محصول وجود دارد که برای به فعلیت رساندن آنها، توسعه استخراج‌ها و کیفی‌سازی محصولات فرآوری شده باید تسهیلات بانکی به افراد فعال در این صنعت پرداخت شود.
وی افزود: در صورتی که برای برطرف شدن مشکلات مالی معدن‌کاران از سوی دولتمردان با اتخاذ تدابیر کاربردی گام‌های اساسی برداشته شود میزان فعالیت در این حوزه و کیفیت محصولات به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن برای جوانان بیکار و متخصص نیز فرصت‌های شغلی مناسبی فراهم می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های مختلف این استان ظرفیت‌های معدنی بسیار زیادی برای تولید انواع سنگ، فلز و ... وجود دارد لذا چنانچه این قابلیت‌ها از طریق برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری به فعلیت برسند در امور مختلفی اعم از حفاری، عرضه، فرآوری، حمل نقل و ... برای جوانان ما امکان اشتغال و ارتزاق فراهم می‌شود.
وی در ادامه گفت: هم‌اکنون طبق آمارهای موجود حدود 20 هزار نفر در معادن استان به کار مشغول هستند و چنانچه توانمندی‌های موجود در معادن این استان مورد توجه قرار بگیرد امکان اشتغال و فعالیت اقتصادی برای بیش از 200 هزار نفر ایجاد می‌شود پس نباید این موهبت‌های الهی و ذخیره‌گاه‌های طبیعی مورد غفلت واقع شوند.
حسینی صدر اشاره کرد: طبق برآوردهای به عمل آمده حدود 10 تا 15 درصد از معادن سراسر استان در حال بهره‌برداری هستند ولی این تعداد نیز با همه ظرفیت کار نمی‌کنند بلکه بخشی از ظرفیت آنها به بهره‌برداری می‌رسد پس با طرح مسئله فوق معلوم می‌شود باید از سوی متولیان امور و دولتمردان حمایت‌های جدی از این بخش به عمل آید.
این مسئول به لزوم طراحی بسته‌های حمایتی و مشوق‌های مختلف اشاره کرد و گفت: برای اینکه سرمایه‌گذاران به این حوزه گرایش پیدا کنند و برای ورود به این صنعت در آنها انگیزه کافی ایجاد شود باید بسته‌های حمایتی، مشوق‌ها و تخفیف‌های مختلفی در امور متعدد تدوین شده و به مرحله اجرا گذاشته شود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معادن یکی از مواهب الهی است که به مردم منطقه ما ارزانی شده است بنابراین از طریق اشتغال‌زایی در آنها برای ارتقای سطح رفاه جامعه گام برداشته شود که برای محقق شدن آن باید تمهیدات اساسی در این امور اندیشیده شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول