اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از معدن طلای ساریگونی در قروه

خبرگزاری فارس: سرپرست تجارت، صنعت و معدن استان کردستان از بهره‌برداری از معدن طلای ساریگونی قروه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بهره‌برداری از معدن طلای ساریگونی در قروه
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی سه‌شنبه شب در دیدار هیئت شهرستان شاره‌زور سلیمانیه عراق با مسئولان کردستان در سنندج، اظهار داشت: با آغاز بهره‌برداری از این معدن و راه‌اندازی کارخانه طلا در شهرستان قروه، اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد خواهد شد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود 450 میلیون تن انواع مواد معدنی در استان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در استان کردستان بیش از 250 واحد معدنی در راستای بهره‌برداری از این معادن در استان فعال هستند.
شاه‌غیبی همچنین به وجود 800 واحد صنعتی دارای پروانه در استان کردستان اشاره و تصریح کرد: این واحدها زمینه اشتغال‌ 20 هزار نفر را به طور مستقیم ایجاد کرده‌اند.
به گفته وی،استان کردستان به تبع از ایران در زمینه صنایع و معادن دارای توانمندی‌های ویژه‌ای است که می‌تواند تجربیات و دانش فنی در این بخش‌ها را در اختیار شمال عراق و از جمله استان سلیمانیه و شهرستان شاره‌زور قرار دهد.
شاه‌غیبی عنوان کرد: در استان کردستان امکانات خوبی در زمینه کنترل کیفیت و نیز صنایع بسته‌بندی و تبدیلی کشاورزی وجود دارد که توانایی برآورده کردن نیازهای شمال عراق را داریم.
سرپرست تجارت، صنعت و معدن استان کردستان به وجود 25 آزمایشگاه مجهز به تکنولوژی روز و بالا اشاره کرد و  گفت: بخش عظیمی از این تکنولوژی مربوط به صنایع غذایی، کشاورزی و مرتبط با آنهاست که شمال عراق می‌توانند از آنها برای تامین نیازهای خویش استفاده نمایند.
وی به مجوز ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر صدور مرغ زنده به خارج از کشور، آمادگی سازمان تجارت، صنعت و معدن کردستان برای تحقق این مهم به شمال عراق را اعلام کرد.
شاه‌غیبی در پایان خواستار گسترش روابط دو طرف ایران و عراق در زمینه تجارت و استفاده از تجارب یکدیگر در زمینه‌های مختلف شد و افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه و تلاش برای عملیاتی کردن آنها باید در اولویت کار دو طرف باشد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول