اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست صنایع و معادن اصفهان:

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معدن مس اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان گفت: بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معدن مس استان اصفهان با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معدن مس اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، بهمن پرویزی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین معدن مس استان اصفهان در بخش انارک در بین جمعی از معدن‌کاران و صنعتگران کشور در این ارتباط اظهار کرد: کلنگ‌زنی آغاز فعالیت معدن مس مسکنی که یکی از قدیمی‌ترین معادن استان اصفهان و در منطقه انارک واقع شده است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به این که ‌ظرفیت‌های بسیار خوبی علاوه بر این معدن در اطراف این معدن وجود دارد، امیدواریم سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم در تولید این محصول موفقیت بالایی را کسب کنیم.
سرپرست صنایع و معادن اصفهان اضافه کرد: با توجه به این که شهرستان نایین خشک و کم آب است و کشاورزی در آن اندک و ضعیف است، انتظار داریم در بخش صنعت و معدن خدماتی را انجام دهیم و به یاری خدا بتوانیم با انجام این گونه پروژه‌ها، بحث اشتغال و اقتصاد منطقه را بهبود دهیم.
وی افزود: بخش فرآوری این مجموعه نیز در نظر است در نزدیکی همین نقطه به زودی کلنگ‌زنی شود و فعالیت احداث ساختمان و نصب تجهیزات و فرآوری آغاز شود.
به گزارش فارس، در ادامه ‌رئیس اداره صنایع و معادن شهرستان نایین اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح بزرگ‌ترین معدن مس استان با ذخیره یک میلیون تن عیار یک درصد مس می‌شویم.
مسعود مطلبی ادامه داد: به منظور اختصاصی‌تر شدن پروژه موافقت شده که  فرآوری مس به ظرفیت 100هزار تن مس در سال و با اشتغا‌ل‌زایی مستقیم 150نفر و غیرمستقیم 350 نفر در کنار این معدن ایجاد شود.
وی افزود: انتظار داریم بعد از کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین معدن مس استان، شاهد تحول بزرگی در منطقه باشیم.
این مسئول اضافه کرد: همچنین امیدواریم با همت مسئولان استان به منظور اقتصادی‌تر شدن پروژه فرآوری مس، سایر معادن و اندیس‌های کوچک مس با ذخایر متفاوت در بخش انارک و نایین در اختیار شرکت تعاونی بومی منطقه قرار گیرد که با اشتغالی که آن معادن ایجاد می‌کنند و چندین برابر این اشتغال را اشتغال‌زایی در منطقه داریم.
وی با اشاره به مشکلات موجود در این مسیر ادامه داد: چند مشکل در منطقه وجود دارد که از آن جمله مشکل آب و زمین است که معدن مسکنی با آن دست به گریبان بوده و قول دادیم به همت و تلاش مسئولان در رفع این مشکلات گام برداریم.
مطلبی افزود: از مسئولان نیز درخواست داریم که معادن متروکه و قدیمی بخش انارک و نایین را در اختیار شرکت تعاونی بومی قرار دهند تا با ایجاد اشتغال دائم و با ثبات در منطقه، گامی موثر در سال جهاد اقتصادی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و دستورات رئیس جمهور برداریم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول