اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای شهر ابرکوه:

سهم ابرکوه از ارزش افزوده بسیار ناچیز است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه گفت: برخی از قوانین مصوب مجلس موجب افزایش فاصله طبقاتی در کشور است، به عنوان مثال می‌توان به سهم اندک ابرکوه از ارزش افزوده اشاره کرد.

سهم ابرکوه از ارزش افزوده بسیار ناچیز است
سیدنبی رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: در برخی موارد شاهد تصویب برخی از قوانین در مجلس شورای اسلامی هستیم که نه تنها به محرومیت‌زدایی کمکی نمی‌کند بلکه بر عکس محرومیت را در مناطق محروم افزایش می‌دهد.
وی افزود: یکی از این قوانین قانون اختصاص 1.5 درصد از سه درصد مالیات ارزش افزوده از هر شهرستان است که به شهرداری همان شهر برای عمران و آبادانی اختصاص می‌یابد.
رسولی افزود: مالیات ارزش افزوده تنها به کارخانجات، معادن و شرکت‌های تولیدی تعلق می‌گیرد که متأسفانه به واسطه محرومیت‌ها و بعضأ بی‌توجهی‌ها بسیاری از مناطق محروم استان‌ها از آن بی‌نصیب هستند.
وی تأکید کرد: با قانون یاد شده که ظرف چند سال گذشته به اجرا درآمده است، تنها شهرهایی امکان توسعه دارند که امکانات بیشتری دارند و این مسئله عین بی‌عدالتی است.
رسولی با ذکر یک مثال افزود: شهر 80 هزار نفره اردکان در مهر ماه امسال 2 میلیارد و 100 میلیون تومان از این قانون بهره برده است و شهر‌ستان‌هایی مانند صدوق با جمعیتی 30 هزار نفره 390 میلیون تومان از این محل درآمد داشته‌اند.
وی در مورد سهم شهرستان ابرکوه از این قانون گفت: سهم شهرستان ابرکوه در بین دیگر شهرستان‌های استان بسیار ناچیز است و این مسئله اوج محرومیت را در این شهرستان بازگو می‌کند.
رسولی بیان کرد: سهم ابرکوه از این قانون تنها 26 میلیون و 500 هزار تومان در ماه است که 13 میلیون و 300 هزار تومان آن به شهر ابرکوه اختصاص می‌یابد.
وی یادآور شد: یک سئوال از مجلس شورای اسلامی داریم که آیا درآمد نفتی مناطق نفت‌خیز با وجود محرومیت بسیاری از این شهرها تنها در همان شهرها هزینه می‌شود و یا به عنوان اموال عمومی کشور در راستای آبادانی تمام کشور هزینه می‌شود.
رسولی با بیان اینکه این قانون باعث محرومیت روزافزون بسیاری از شهرها و افزایش موج مهاجرت به شهرهای بزرگ است، افزود: انتظار داریم که درآمدهای عایدی از این قانون در سطح استان یزد در تمام شهرها هزینه شود تا باعث توسعه متوازن در تمام استان شود.
وی افزود: اگر می‌خواهیم به تحقق عدالت در کشور کمک کنیم باید سهم ارزش افزوده در استان یزد بر اساس جمعیت و محرومیت‌های شهرها تقسیم شود و ملاک برخورداری شهرها از امکانات بیشتر نباشد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول