اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی خوزستان خبر داد:

سهم 25 درصدی روستا‌های خوزستان از اعتبارات ارزش افزوده

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی خوزستان سهم روستا‌ها را حدود ۲۵ درصد اعتبارات ارزش افزوده استان عنوان کرد.

سهم 25 درصدی روستا‌های خوزستان از اعتبارات ارزش افزوده
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جاسم مجیدی‌پور ظهر امروز در همایش توجیهی آمار نفوس و مسکن و نحوه چگونگی توزیع اعتبارات ارزش افزوده دهیاری‌های استان با اشاره به اینکه اعتبارات ارزش افزوده بر اساس قانون برنامه پنجم به همه استان‌ها ابلاغ شد، اظهار داشت: سهم روستا‌ها حدود ۲۵ درصد اعتبارات ارزش افزوده استان است.
وی افزود: اعتبارات ارزش افزوده که پیش از توسط ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها جمع آوری و به صورت متمرکز توسط وزارت کشور بین دهیاری‌ها توزیع می‌شد، در حال حاضر بر اساس قانون در شهر‌ها در اختیار شهرداری‌ها و در روستا‌ها در اختیار دهیاران قرار می‌گیرد.
به گفته این مقام مسئول، اعتبارات ارزش افزوده بین شهر و روستا و بر اساس آمار جمعیتی توزیع خواهد شد. 
مجیدی پور یکی از مهم‌ترین مشکلات حال حاضر را روستاهای فاقد دهیاری مصوب دانست و گفت: روستاهایی که دهیاری مصوب ندارند قادر نیستند از اعتبارات بهره ببرند.
وی نقش اعتبارات ارزش افزوده را در توسعه روستا‌ها یادآور شد و بیان کرد: اعتبارات ارزش افزوده برخی شهرستان‌ها بسیار قابل توجه است و به‌‌ همان نسبت روستاهای آن شهرستان نیز می‌توانند سهم قابل قبولی داشته باشند. 
مدیر کل امور روستایی خوزستان ادامه داد: اعتبارات ارزش افزوده در تمام زمینه‌ها قابل مصرف است اما با توجه به اولویت مشکلات روستا قرار است این اعتبارات در چهار بخش اولویت دار یعنی نظم بخشی به چهره روستا شامل بهسازی و مسائل بهداشتی صرف شود. 
مجیدی پور همچنین هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی بین دهیاران برای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن در آبان ماه انجام شده و جلب همکاری آن‌ها عنوان کرد و گفت: عمده اعتبارات از جمله ارزش افزوده بر اساس شاخص‌های جمعیتی روستایی توزیع می‌شود و کمبود اعتبارات نیز نگرانی اصلی دهیاران است به همین دلیل از دهیاران درخواست می‌شود در برگزاری سرشماری و جمع آوری دقیق اطلاعات همکاری کنند.
وی با بیان اینکه صدور مجوز دهیاری نیز بر اساس قانون، بر اساس جمعیت روستاهاست، افزود: در سفر سوم هیئت دولت به استان تصویب دهیاری‌ها به استاندار خوزستان تفویض شد که از آن زمان تاکنون ۲۵۰ روستا در استان به تصویب رسیده‌اند. 
مجیدی پور شرط تصویب دهیاری در کشور را داشتن ۳۰۰ نفر جمعیت و ۶۰ خانوار عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه سفر در خوزستان روستا‌ها با داشتن ۲۵۰ نفر جمعیت و ۵۰ خانوار نیز می‌توانند دهیاری داشته باشند.
به گفته وی، در حال حاضر یک‌هزار و ۲۰۰ روستای استان دهیاری مصوب دارند و ۱۵۰ روستای واجد شرایط نیز در حال طی مراحل صدور مجوز هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول