اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

مالیات بر ارزش افزوده دغدغه شهرداری‏ها است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار تهران قانون مالیات بر ارزش افزوده برای برخی شهرداری‏های استان تهران را یک دغدغه خواند.

مالیات بر ارزش افزوده دغدغه شهرداری‏ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمدرضا محمودی ظهر امروز در همایش شهرداران استان تهران که با حضور فرماندار دماوند، مدیرکل مالیات بر ارزش افزوده استان تهران و دیگر مسئولان در فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت:در طول تاریخ بیش از 30 ساله انقلاب اسلامی ایران، بارها مردم این مرز و بوم اسلامی، بزرگی و عظمت خود را رخ جهانیان کشیده‏اند.
وی با اشاره به سفر اخیر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه یادآور شد: حال بار دیگر بزرگی و عظمت مردم ایران در استان کرمانشاه و در سفر مقام معظم رهبری به این خطه عیان شد.
محمودی با بیان اینکه کرمانشاه استانی برخوردار نیست، عنوان کرد: کرمانشاه با وجود مشکلاتی متعدد در ردیف استان‏های برخوردار کشور قرار نمی‏گیرد.
معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: اما مردم شریف، انقلابی، ولایی و شهیدپرور این استان در استقبال از رهبر معظم انقلاب کم نگذاشتند.
وی با اشاره به بخشی از تاریخ صدر اسلام و غربت امیرالمومنان علی (ع) در کوفه یادآور شد: مردم کوفه با شنیدن خبر اصابت ضربت شمشیر خصم بر فرق مبارک ایشان در حین اقامه نماز پرسش‏هایی مبنی بر نمازخوان بودن آن حضرت مطرح می‏کردند.
محمودی تصریح کرد: طرح چنین پرسش‏هایی از اهل کوفه نشان از غربت بیش از ‏حد خاندان نبی مکرم اسلام (ص) در آن سرزمین بود.
معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: اما مردم ولایت‏مدار ایران اسلامی بار دیگر حمایت از دستاوردهای مقدس نظام اسلامی، پایبندی به خون شهدا و عمل به منویات مقام معظم رهبری را به گوش همه جهانیان فریاد زدند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز نهضت بیداری اسلامی منطقه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در روزهای نخست آغاز نهضت بیداری منطقه ملهم از انقلاب اسلامی ایران رسوخ آن به قلب دیگر ملل جهان را وعده دادند.
محمودی تصریح کرد: حال امروز با گذشت چند صباحی از آن بیانات ارزنده، بروز انقلاب‏های ضدسرمایه‏داری و اسلام‏طلبانه در چهار گوشه کره خاکی قابل رویت است.
معاون عمرانی استاندار تهران افزود: مقام معظم رهبری در میان مردم کرمانشاه از پیش‏بینی‏های خود مبنی بر از بین رفتن نظام سرمایه‏داری مشابه آنچه که در فروپاشی نظام کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی پیش آمد سخن به میان آوردند که بی‏شک این وعده ایشان نیز عملی خواهد شد. 
محمودی با بیان اینکه شهرداران مسئولیت نزدیک به 4میلیون نفر از اهالی استان تهران را برعهده دارند، ادامه داد: این نیروهای خدوم در قالب شهردار و با هدایت مجموعه‏های مدیریت شهری زحمات بسیاری را به دوش کشیده و خدمات شایانی را نیز به مردم استان تهران ارائه می‏دهند.
محمودی افزود: مصداق این تلاش وافر شهرداران استان تهران در افتتاحیه طرح‏های خدماتی شهرهای مختلف این استان قابل مشاهده است.
معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به نحوه بودجه‏بندی شهرداری‏ها خاطرنشان کرد: شهرداری‏ها اغلب در اسفند یا بهمن‌ماه هر سال بودجه خود پس از درج و تصویب شورای اسلامی شهر و سپس به بخش‏های مرتبط در استان ابلاغ می‏کنند.
وی تصریح کرد: این بودجه‏های عمرانی همواره با پیش‏بینی درآمدهای قابل حصول بسته می‏شود.
محمودی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده نیز از جمله درآمدهای مورد پیش‏بینی شهرداری‏های استان تهران برای پیشبرد امور عمرانی و خدماتی قلمداد می‏شود.
معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به آخرین قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی درباره درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‏ها خاطرنشان کرد: اما تغییراتی در قوانین مالیات بر ارزش افزوده به وجود آمد.
وی تصریح کرد: بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی درآمدهای حاصل از این محل باید به نسبت جمعیت بین نقاط مختلف توزیع شود.
محمودی با بیان مشکلات برخی شهرهای استان تهران از این نحوه جدید توزیع عنوان کرد: در این شیوه جدید به عنوان مثال درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده شهری همچون باقرشهر در شهرستان ری به شهرداری تهران تعلق می‏یابد.
معاون عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم یافتن راهکارهایی برای رفع این مشکل خاطرنشان کرد: همایش شهرداری‏های استان تهران فرصتی مغتنم برای طرح مشکلاتی از این دست و رفع آنها است.
وی تصریح کرد: مسئولان نهادهای ذی‏ربط نیز با حضور در نشست‏هایی از این دست می‏توانند راهکارهای مناسب برای رفع معضلات ناشی از اجرای قوانین جدید مالیات بر ارزش افزوده را مورد کنکاش قرار دهند.
محمودی عدم تکمیل برخی پروژه‏های عمرانی را نتیجه اجرای قوانین جدید دانست و افزود: در حال حاضر برخی شهرداری‏های استان تهران با اطمینان از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده شهری خود پروژه‏های بزرگی را تعریف کرده و تا درصدی از آن را انجام داده‏اند.
معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: اما با وجود قوانین جدید اجرایی در درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده تکمیل بسیاری از این طرح‏های عمرانی با اما و اگر مواجه خواهد شد.
انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول