اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فردوس خواستار شد؛

مالیات بر ارزش افزوده صرف آبادانی همان شهر شود

خبرگزاری فارس: شهردار شهرستان فردوس گفت: مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها از مشترکان آب، برق، گاز و مخابرات باید صرف عمران و آبادانی همان شهر شود.

مالیات بر ارزش افزوده صرف آبادانی همان شهر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سیدمهدی علی‌پرست صبح امروز در جلسه کارشناسی توجیهی مالیات بر ارزش افزوده که با حضور شهرداران فردوس، سرایان، بشرویه، اسلامیه، آیسک، ارسک و سه قلعه و همچنین کارشناسان مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز نشده است.
وی افزود: اگر مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها از مشترکان برق، آب، تلفن و گاز به حساب شهرداری‌ها واریز شود، شهرداری این مبلغ را در راستای عمران و آبادانی همان شهر هزینه می‌کند.
علی‌پرست تصریح کرد: بر اساس بخشنامه، مالیات بر ارزش افزوده که از طریق قبوض آب و برق، تلفن و گاز از مردم اخذ می‌شود باید به حساب شهرداری همان شهر واریز تا در راستای عمران و آبادانی همان شهر نیز هزینه شود.
شهردار فردوس به حجم بالای هزینه شهرداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: هزینه‌های جاری شهرداری بسیار زیاد و در راستای تامین بخش زیادی از این هزینه‌ها با مشکل مواجه است.
یحیی یعقوب‌نژاد، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی نیز خواهان همکاری شهرداری‌ها با ادارات شهرستان‌ها در راستای توزیع قبوض مالیات بر ارزش افزوده شد و شهرداران نیز با اعلام آمادگی در این رابطه، خواستار پیگیری جدی موضوع شدند.
رضا شهابی، مدیرکل امور شهری و شورای استاندار خراسان جنوبی نیز به بیان راهکارهای درآمدی شهرداری‌ها پرداخت و گفت: حضور شهرداری‌ها در نمایشگاه توانمندی‌های شهرداری‌ها بسیار موثر و نقش به سزایی در تبادل اطلاعات و اندیشه‌های شهرداری‌ها دارد.
در این جلسه مشورتی، پیرامون درخواست‌های شهرداری‌ها و دستورالعمل‌های واصله موضوع ماده 123 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی در مورد نحوه توزیع عوارض وصولی و اقدامات اجرایی و اتخاذ رویه‌ای هماهنگ از سوی دستگاه‌ها اجرایی تصمیماتی حاصل شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول