اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تولیت مسجد مقدس جمکران:

ولایت فقیه برترین نعمت در عصر غیبت است

خبرگزاری فارس: تولیت مسجد مقدس جمکران گفت:‌ باید قدر این نظام اسلامی و ولایت آن را که بزرگ‌ترین نعمت خدا به مردم این سرزمین است بدانیم، زیرا هیچ نعمتی در یک جامعه بالاتر از نعمت ولایت فقیه در عصر غیبت نیست.

ولایت فقیه برترین نعمت در عصر غیبت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ابوالقاسم وافی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره به اهمیت این روز بزرگ در دایره معارف اسلامی اظهار کرد: عید قربان روز ذبح گناهان و نفسانیات است.
وی افزود: تقوا، عنصر برتری هر انسان در قاموس حیات است و تنها نکته متمایزکننده بشر از یکدیگر است، زیرا جوهره وجود آدمی به رعایت حدود الهی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه تقوا در زندگی انسان‌ها خاطرنشان کرد: جامعه‌ای می‌تواند نام اسلامی را بر خود بگذارد که در آن حدود الهی در فرع واصل به خوبی در تمام امور رعایت شود.
‌وافی شکر‌گزاری را یکی از مصادیق تقوا دانست و افزود: شکر نعمت، یکی از مهم‌ترین اعمالی است که هر انسان باید برای نزدیکی به خدا انجام دهد، زیرا موجب به یاد آوردن نعمت‌ها و روح‌بخشی به عبادات و سبب ازدیاد نعمت می‌شود.
وی گفت: به فرمایش امام حسین(ع) در دعای عرفه شکر نعمت‌های خداوند از عهده انسان خارج است که این نعمت‌ها دارای جلوه‌های ظاهری و باطنی هستند.
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به نعمت نظام اسلامی آن را از مهم‌ترین نعمت‌های باطنی و ظاهری ذکر کرد که خداوند به ملت ایران، عطا کرده است و افزود: نظام اسلامی بعد از زمان امام علی(ع) که مردم ناشکر صدر اسلام آن را نابود کردند، هزاران سال بعد در سرزمین ایران با مجاهدت‌های حضرت امام خمینی(ره)، ملت انقلابی و خداجوی ایران و ایثار خون هزاران شهید و جانباز ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد: باید قدر این نظام اسلامی و ولایت آن را که بزرگ‌ترین نعمت خدا به مردم این سرزمین است بدانیم، زیرا هیچ نعمتی در یک جامعه بالاتر از نعمت ولایت فقیه در عصر غیبت نیست.
‌وافی یکی از برکات انقلاب و نظام اسلامی در ایران را مسئله بیداری اسلامی ذکر کرد و گفت: بدون شک این بیداری اسلامی در کشورهایی که زیر سلطه حکومت ظالمان طرفدار نظام استکبار به سر می‌بردند، از ثمره‌های مبارک نظام اسلامی ایران است زیرا ملت‌های مسلمان به چشم خود دیدند که چگونه ملت ایران با رهبری یک فقیه مسلمان نظام شاهنشاهی نوکر غرب را به زانو در آورد و سرنوشت خود را از ذلت به عزت تغییر داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم دنیا به چشم خود دیدند که اسلام خواهی و به تبع آن عزت خواهی چگونه موجب شد که دیکتاتور لیبی با آن همه افرادی که در کنار خود داشت چگونه از لوله فاضلاب سر در آورد و با آن وضعیت سرنگون شد.
وی گفت: سرنوشت صدام، حسنی مبارک و بن علی و پیش از آنها محمد رضا شاه پهلوی، وعده‌ای است که هزار و 400 سال پیش از سوی خداوند در قرآن و پیش از آن از سوی پیامبران الهی به مردم داده شده بود که هیچگاه ظلم و ستم ماندگار نیست.
‌وافی در پایان سخنان خود بر لزوم تبعیت از ولی فقیه و پاسداری از ارزش‌های انقلاب تاکید و خاطرنشان کرد: به طور قطع همانگونه که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده اگر قدردان انقلاب و نظام نباشیم، خداوند این نعمت را از ما گرفته و به قومی که قدردان آن باشد خواهد داد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول