اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع اسلام ناب:

عید قربان جلوه تبعیت از خالق است

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع اسلام ناب گفت: در روز عید قربان می‌آموزیم بندگی یعنی تبعیت بی چون و چرا و عاشقانه از خالق هستی است.

عید قربان جلوه تبعیت از خالق است
حجت‌الاسلام محمد بهرامی امروز در گفت­وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فلسفه نماز عید قربان اظهار کرد: حقیقت قربانی برای قرب به خدا است و نماز این عید نیز بزرگداشتی است برای این مفاهیم که در این روز وجود دارد.
وی اظهار کرد: حضرت ابراهیم در این روز امتحان بسیار سختی را پشت سر گذاشت و فرزندش را به مسلخ فرستاد اما نکته در اینجاست که او ابتدا باید با خودش کنار می­آمد و نفس اماره­اش را ذبح می‌کرد.
دبیرکل مجمع اسلام ناب افزود: این ذبح نفس و فائق آمدن بر آن، مقدم بر همه چیز است؛ اگر انسان بر نفس خود مالک شد بر تمام عالم می­تواند مالک شود.
وی گفت: انسانی که در مصاف با نفس اماره­اش سربلند بیرون بیاید از سرسخت­ترین دشمنان و دشوارترین مشکلات نمی­هراسد.
بهرامی ادامه داد: امروز هم که شاهد بیداری ملت­های مسلمان علیه استبداد­های داخلی و استکبار جهانی هستیم؛ یک شرط بزرگ برای فائق آمدن بر مشکلات وجود دارد و آن هم پیروزی بر نفس اماره است.
وی بیان کرد: ملتی که بر نفس اماره و شیطان درونی­اش پیروز شود می‌تواند هر ابر قدرتی را از خویش براند.
دبیرکل مجمع اسلام ناب افزود: عید قربان به ما می­آموزد از خواسته دل به خاطر خواسته خدا چشم بپوشیم و رضای خدا را بر رضای خود مقدم بداریم.
وی ادامه داد: این عید فرصت مناسبی برای تمرین رهایی از تعلقات و گذشتن از مظاهر دنیوی است.
بهرامی تاکید کرد: در این روز می­آموزیم بندگی یعنی تبعیت بی چون و چرا و عاشقانه از خالق هستی و ایثار و عشق خود را در راه او بذل کردن.
وی گفت: شاید مهم‌ترین پیامی که عید قربان به ما می­دهد این باشد که قدم زدن در راه دین همواره سختی­هایی داشته و خواهد داشت و تمام انبیا و اولیای الهی این سختی­ها را پذیرفته­اند و مانند حضرت ابراهیم به این سختی­ها مبتلا شده­اند.
دبیرکل مجمع اسلام ناب با اشاره به درس­هایی از عید قربان که برای جامعه امروز قابل استفاده است، افزود: امروز ما هم اگر بخواهیم دیندار واقعی باشیم باید بدانیم که دینداری سختی­های بسیاری دارد و با عافیت طلبی جمع نخواهد شد.
وی با اشاره به ارتباط روز عرفه و عید قربان ادامه داد: روز عرفه نیز مقدمه­ای است برای ورود به عید قربان و روز شناخت و معرفت است.
بهرامی بیان کرد: از آنجا که عید قربان نیز روز عبادت و بندگی است، می­توان نتیجه گرفت که معرفت مقدمه بندگی است و هر دو این موارد با هم موجب کمال انسان می­شود.
وی گفت: در واقع نیایش با بندگی کامل می­شود همانطور که دعا و ذکر در زبان با عمل و رفتار کامل شده و نمی‌توان در زبان ستایش خدا را گفت و در عمل به غیر خواسته­­های او عمل کرد.
دبیرکل مجمع اسلام ناب افزود: پیامبر در روایتی قربانی کردن و اطعام به فقرا در این روز را به مسلمانان توصیه می­کنند و این به ما یاد می­دهد نه تنها در این روز بلکه در تمام ایام سال باید به یاد فقرا بود و این یاد باید منتهی به عمل شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول