اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری خوزستان هشدار داد:

زنگ خطر پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها و مطب‌ها در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان نسبت به تاثیر ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پسماندهای عفونی تولید شده در هر روز هشدار داد و دانشگاه علوم پزشکی اهواز را مسئول نظارت بر این پسماند‌ها دانست.

زنگ خطر پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها و مطب‌ها در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز شاپور رستمی ظهر امروز در کارگروه پسماند خوزستان، با بیان اینکه روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زباله عفونی در خوزستان تولید می‌شود، نسبت به اثرات زیان‌بار این پسماند‌ها هشدار داد و گفت: عمده این پسماند‌ها در اهواز جمع‌آوری و دفع می‌شود، این در حالی‌ است که گزارشی از نحوه جمع‌آوری پسماندهای عفونی از مطب‌ها و کلینیک‌ها در دست نیست.
وی با تاکید بر نظارت بر پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز و زیرمجموعه‌اش به عنوان یکی از تولید‌کنندگان زباله، وظیفه دارد مطابق استاندارد‌ها و ضوابط بهداشتی رفتار کند؛ علاوه بر این به عنوان متولی و پرچمدار بهداشت و سلامت استان وظیفه نظارت بر تولیدکنندگان این پسماند‌ها را نیز بر عهده دارد.
رستمی همچنین تصریح کرد: با وجود تمام زحمات و پیگیری‌های صورت گرفته، خوزستان هنوز با شاخص‌ها بهداشتی و متوسط کشوری فاصله دارد.
وی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد سرانه تولید زباله در استان از شاخص کشوری بیشتری است، گفت: در شهرهای استان روزانه ۳ هزار و ۵۵۰ تن زباله تولید می‌شود که با احتساب ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شهری، سرانه تولید زباله در استان روزانه یک هزار و ۱۰۰ گرم است که از ۷۰۰ گرم متوسط کشور بیشتر است.
عضو کارگروه پسماند استان تعیین چهار روز نمادین در استان برای پاکسازی عمومی را یادآور شد و اظهار داشت: تعیین این روز‌ها در راستای اهداف کارگروه پسماند بوده و تحرک خوبی در استان برای تحقق این اهداف ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد اعتبارات امسال شهرداری‌ها در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت صرف شده است.
رستمی تاکید کرد: کارگروه پسماند استان باید مشکلات پسماند روستا‌ها را در دستور کار قرار دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری اهواز آموزش شهروندان را در کاهش تولید زباله مورد توجه قرار دهد، شهرداری اهواز را مکلف کرد اقدامات فرهنگی در این زمینه همچنین وضعیت نخاله‌های ساختمانی و جمع آوری آن را در جلسه بعد کارگروه گزارش کند.
وی همچنین گفت: خوزستان به شش منطقه برای مدیریت پسماند تقسیم‌بندی شده که اهواز به عنوان نخستین منطقه در حال اجرای برنامه هاست.
رستمی از حفاظت محیط زیست خوزستان خواست که تا زمان تصویب مناطق پسماند استان و مدفن زباله شهر‌ها، محل‌های موقتی برای دفن پسماندهای شهری تعیین کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول