اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انرژی‌های نو خبر داد:

تولید روزانه 44 هزار تن زباله در کشور/ 7 هزار تن در تهران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی‌های نو از تولید روزانه 44 هزار تن زباله در کشور خبر داد و گفت: روزانه تنها در تهران 7 هزار تن زباله تولید می‌شود.

تولید روزانه 44 هزار تن زباله در کشور/ 7 هزار تن در تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یوسف آرمودلی پیش از ظهر امروز در همایش «شیوه پردازش زباله‌های شهری با اولویت تولید انرژی» در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های گیلان انرژی تجدید‌پذیر را یک امر قدیمی دانست و اظهار داشت: خورشید و باد دو عامل انرژی تجدیدپذیر است.
وی با بیان اینکه حدود 13.3 درصد انرژی‌ اولیه جهان مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر است، ادامه داد: در کشورمان گام‌های ارزنده‌ای در این راستا بر داشته شده است.
این مسئول، نیروهای آبی کوچک را تولید کننده انرژی‌های تجدیدپذیر نامید و اذعان داشت: خداوند غیر از خورشید منبع انرژی را زیرپای انسان قرار داده است و در پایین‌ترین درجه مواد مذاب داریم و چشمه‌های آبگرم نیز از همین منبع است.
این مسئول، با اشاره به تولید زباله در کشور بیان داشت: در کشور روزانه 44 هزار تن زباله تولید می‌شود که 7 هزار تن در تهران است و رشت نیز حدود 700 تن زباله در روز تولید می‌کند که در سراوان تخلیه می‌شود.
وی ریزش زباله در سراوان را موجب آلودگی دریا و تالاب دانست و اذعان داشت: انباشت زباله در بالای کوه در سراوان رودبار چهره بدی به استان داده است.
آرمودلی با بیان اینکه نمی‌شود در گیلان زباله را دفع کرد، افزود: زیرا آب‌های زیرزمینی استان بالاست و باید زباله‌ها را مدیریت کرد و در محیطی بسته و بهداشتی دفع زباله را انجام داد.
وی با اشاره به اینکه مردم در محدوده شهر زندگی می‌کنند، تصریح کرد: باید از سیستم‌های زباله سوز در استان و کشورهای شمالی استفاده شود.
رئیس سازمان انرژی‌های نو استفاده از روش‌های قدیمی برای دفع زباله را نامناسب دانست و اذعان داشت: در این راستا با شهرداران رشت، آستارا، تالش، چابکسر، رودسر و لنگرود باید به گفت‌وگو بنشینیم تا برای دفع زباله‌ها همت شود.
وی با اهمیت خواندن بازیافت زباله‌ها اذعان داشت: برای برطرف کردن مشکل زباله و تبدیل آن باید همت صورت گیرد تا زباله برای مردم مشکلات ایجاد نکند.
آرمودلی وجود نیروگاه بادی در منجیل را بزر‌گ‌ترین و مهم‌ترین مزیت در کشور نامید و تصریح کرد: نیروگاه بادی منجیل یکی از بهترین فرصت در کشور است که خرید برق آن را تضمین می‌کنیم که تبدیل به تولید انرژی شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول