اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد خبر داد:

شناسایی محل جدید برای دفن اصولی زباله

خبرگزاری فارس: فرماندار پارس‌آباد گفت: با هدف رفع ریشه‌ای مشکل امحا و دفن اصولی زباله‌های تولید شده در این منطقه، محل جدید دفن زباله‌ها در 43 کیلومتری پارس‌آباد- اردبیل شناسایی شده و به تصویب رسیده است.

شناسایی محل جدید برای دفن اصولی زباله
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی صبح امروز در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: با احداث کارخانه کمپوست در این شهرستان، امکان تفکیک و بازیافت حجم زیادی از این زباله‌ها و تبدیل آن به مواد قابل استفاده فراهم می‌شود.
وی با انتقاد از نحوه جمع‌آوری زباله‌های شهری از مبدا تا مقصد و دفن غیر بهداشتی آن، بیان داشت: وضعیت فعلی حمل و دفن زباله‌ها و نخاله‌ها، در شان و منزلت مردم این منطقه نیست. 
وی ادامه داد: روزانه 120 تن زباله خانگی شهری و نخاله در شهرستان پارس‌آباد تولید می‌شود که در این راستا احداث کارخانه کمپوست می‌تواند مشکل عده منطقه را حل کند.
فرماندار پارس‌آباد مکان کنونی دفن زباله‌های این شهرستان را نامناسب خواند و اضافه کرد: با هدف رفع ریشه‌ای مشکل امحا و دفن اصولی زباله‌های تولید شده در این منطقه، محل جدید دفن زباله‌ها در 43 کیلومتری پارس‌آباد- اردبیل (قشلاق قوم)، شناسایی شده و به تصویب رسیده است.
وی در ادامه بر ضرورت فرهنگ‌سازی، ارتقای فرهنگ شهروندی و آموزش به منظور کاهش تولید زباله تاکید کرد. 
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با نصب دستگاه غیر سوز (اتوکلاو) در بیمارستان امام خمینی(ره)، از این پس زباله‌های عفونی این شهرستان خنثی‌سازی و به زباله بی‌خطر تبدیل می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این دستگاه بی‌خطر زباله‌های عفونی که از خطرناک‌ترین زباله‌هاست، به صورت بهداشتی از درمانگاه‌ها، خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها و مطب‌های سطح شهر جمع‌آوری و پس از بی‌خطر‌سازی دفن می‌شوند.
وی، با بیان اینکه برای خرید دستگاه اتوکلاو، بیش از 500 میلیون ریال اعتبار صرف شده است، ادامه داد: دفن و امحای غیر بهداشتی زباله‌های عفونی و بیمارستانی، سلامتی شهروندان پارس‌آبادی را به مخاطره انداخته بود که با بکارگیری این دستگاه این مشکل اساسی منطقه برطرف شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این جلسه ابراز داشت: گسترش روز افزون زندگی ماشینی و دفن غیر بهداشتی زباله‌های خانگی و صنعتی، زیان جدی به محیط زیست وارد کرده است.
علی حمیدی حفاظت و حراست از محیط زیست و استفاده اصولی از منابع و عرصه‌های طبیعی و نیز رعایت موازین زیست محیطی را وظیفه‌ای ملی دانست و افزود: کشورهای صنعتی و پیشرفته در مقایسه با کشورهای کمتر توسعه یافته و یا در حال توسعه، سهم زیادی در تخریب محیط زیست دارند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول