اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس مرکز آمار کشور خبر داد:

34 درصد جمعیت کل کشور سرشماری شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاونت توسعه منابع، پشتیبانی و امور استان‌های مرکز آمار کشور با اشاره به هفته دوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور گفت: تا‌کنون 34 درصد از جمعیت کل کشور مورد سرشماری عمومی نفوس و مسکن قرار گرفته‌اند.

34 درصد جمعیت کل کشور سرشماری شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، امید علی پارسا در جلسه ستاد سرشماری استان قم طی سخنانی با اشاره به همکاری گسترده مردم در این طرح ملی اظهار کرد: 54 هزار نفر در سطح کشور در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن همکاری دارند.
معاون مرکز آمار کشور در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت صحیح منابع و برنامه‌ریزی کلان آینده کشور را مستلزم استخراج آمار صحیح و دقیق دانست و بیان کرد: سرشماری‌های گذشته کشور به ویژه هر 10 سال یک بار انجام می‌گرفت، اما به دلیل ضرورت اطلاع از وضعیت تغییرات و برنامه‌ریزی دقیق‌تر، سرشماری نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار انجام خواهد گرفت.
وی با تاکید بر محرمانه‌ بودن اطلاعات استخراج شده از مردم در قالب این طرح تصریح کرد: اطلاعات به دست آمده از مردم به صورت محرمانه در اختیار مرکز آمار قرار خواهد گرفت و به هیچ عنوان در اختیار هیچ ارگانی حتی مراجع قضایی قرار نخواهد گرفت تا در برنامه ریزی کلان کشور مورد استفاده قرار گیرد.
پارسا با بیان اینکه نتایج تفصیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شش ماه بعد از پایان این طرح اعلام می‌شود،‌ گفت: امیدواریم با همکاری خوب مردم و ماموران سرشماری بتوانیم در این مدت باقی‌مانده این طرح ملی را به پایان برسانیم.
معاونت توسعه منابع، پشتیبانی و امور استان‌های مرکز آمار کشور با حضور در یکی از ستاد‌های اجرایی سرشماری استان از نزدیک با فعالیت‌های آنان آشنا و مشکلات مطرح شده از سوی برخی ماموران سرشماری و کارشناسان را مورد بررسی و برای حل آن دستورات لازم را صادر کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول