اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز آمار ایران:

میانگین اجرای طرح سرشماری در کشور تاکنون 51 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون مرکز آمار ایران میانگین پیشرفت اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در استان‌های مختلف کشور را 51 درصد اعلام کرد.

میانگین اجرای طرح سرشماری در کشور تاکنون 51 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امیدعلی پارسا شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر سه استان کشور بالای 60 درصد از طرح را به اتمام رسانده‌اند و استان مرکزی با 56 درصد جز استان‌های خیلی خوب کشور در اجرای این طرح است.
وی تصریح کرد: از نظر خانوارهای غائب در کشور به طور متوسط 13 درصد از خانوارها سرشماری نشده‌اند که این آمار در استان مرکزی 11.6 درصد است.
معاون مرکز آمار ایران با اشاره به بسیج 114 هزار نفر به منظور اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 90 گفت: اعتبار اختصاص یافته برای این طرح 70 میلیارد تومان است که 88 درصد آن دستمزد رده‌های اجرایی و 12 درصد سهم تجهیزات است.
پارسا با تاکید بر اینکه کشور برای رسیدن به توسعه و پیشرفت نیازمند داشتن این آمار است، ابراز داشت: هدف از طرح سرشماری تنها به دست آوردن آمار جمعیتی نیست، بلکه با اجرای طرح سرشماری پاسخ به سوالات مهمی چون ترکیب سنی، ترکیب جنسی، تحرکات جمعیت، عمر ساختمان، وضع سواد، نوع اشتغال، سطح رفاه و... دست خواهیم یافت.
وی ادامه داد: سوالاتی که در این طرح از مردم پرسیده می‌شود به هیچ عنوان حساسیت برانگیز نبوده و تعارضی با منافع پاسخ‌گویان ندارد به همین دلیل است که شاهد همکاری بسیار خوب مردم با اجرای این طرح از آغاز تاکنون بوده‌ایم.
معاون مرکز آمار ایران با بیان اینکه مرکز آمار مرجع رسمی تمام آمارهای کشور است، خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که از طریق این سرشماری به دست می‌آید، کاملا محرمانه بوده و در اختیار هیچ فرد و یا ارگانی قرار نخواهد گرفت.
پارسا با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم در اجرای این طرح گفت: آمارگیری امسال از استاندارد مطلوب جلوتر است و  هیچ مشکلی در روند اجرا وجود ندارد.
وی افزود: بر اساس قانون مردم ملزم به پاسخگویی به این سوالات هستند و باید پاسخ صحیح را به تمام سوالات آمارگیران بدهند.
معاون مرکز آمار ایران اذعان داشت: در سال‌های گذشته سرشماری نفوس و مسکن به صورت هر 10 سال یک‌بار اجرا می‌شد، اما از امسال این طرح به دلیل اهمیت آن برای برنامه‌ریزان کشور هر پنج سال یک بار به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که این نشان دهنده توان فنی و اجرایی و اعتباری کشور است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول