اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

35 درصد خانوارها در اردبیل سرشماری شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: از زمان شروع سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان اردبیل بیش از 35 درصد خانوارهای این شهرستان سرشماری شدند.

35 درصد خانوارها در اردبیل سرشماری شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن در اردبیل اظهار داشت: این سرشماری همچنان با همت و تلاش آمارگیران با وجود سرمای هوا ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان روز 22 آبان ماه بتوانیم بخش عظیمی از کارها را انجام داده و اطلاعات خانوارها را جمع‌آوری کرده باشیم.
وی به مراجعه مستمر و مکرر آمارگیران برای جمع‌آوری اطلاعات از خانوارهایی که در منزل حضور نداشتند، تصریح کرد: تاکنون پنج هزار خانوار به دلیل حضور نداشتن در منزل سرشماری نشدند ولی مأموران ما با پیگیری‌ها و گذاشتن پیام از طریق برگه‌های مخصوص آنها را در جریان امر سرشماری و دادن اطلاعات برای آمارگیران قرار دادند.
اکبری خاطر نشان کرد: براساس تقسیم‌بندی انجام شده در سطح شهر آمارگیران در محدوده کاری خود با جدیت مشغول جمع‌آوری اطلاعات و آمار هستند و ما از مردم شهرستان انتظار داریم در نهایت صداقت و صحت اطلاعات و آمار دقیق را در اختیار مأموران قرار داده و به روند مطلوب سرشماری کمک کنند.
این مسئول دادن هرگونه اطلاعات غلط و غیرواقعی را در حقیقت خیانت به امر برنامه‌ریزی و حرکت درست و واقع‌بینانه توصیف کرد و ادامه داد: ما برای رسیدن به اهداف خود در تمام حوزه‌ها به آمار و اطلاعات دقیق نیاز داریم که امیدواریم خانوارها در این کار مسئولان و دولت را همکاری کنند.
به گزارش فارس، فرماندار اردبیل با یادآوری این‌که تاکنون بیش از 35 هزار خانوار در شهرستان اردبیل در مورد سرشماری قرار گرفته و آمار و اطلاعات آنها به ثبت رسیده است، اضافه کرد: نتایج آمار و سرشماری‌ها منبع عمده تولید اطلاعات در کشور می‌شود و این آمار و اطلاعات در اختیار برنامه‌ریزان برای رفع نواقص و ارتقای کارها و اهداف پیش‌بینی شده در نظر گرفته می‌شود.
وی با بیان این‌که سرشماری نفوس و مسکن امسال تا 22 آبان ماه ادامه می‌یابد، گفت: در مدت سپری شده از دوم آبان ماه تاکنون روند سرشماری در این شهرستان مناسب و مطلوب بوده و همچنان به نظر می‌رسد با یک روند رو به جلو و شتاب‌آلود این فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.
اکبری افزود: هدف اصلی دولت از پنج سال کردن دوره آماری در کشور رسیدن به یک نقطه متمایز در برنامه‌ریزی با احتساب آمار و اطلاعات دقیق می‌باشد که این روند با نتایج مثبت و سودمند خود می‌تواند به توسعه کشور بیش از هر زمان دیگر کمک کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول