اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی:

سالانه 700 زلزله در خراسان رضوی گزارش شده است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: سالانه حدود 700 زلزله در خراسان رضوی گزارش شده است.

سالانه 700 زلزله در خراسان رضوی گزارش شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید حسین‌پور ظهر امروز در جلسه شورای فنی استان خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کشور و همچنین خراسان رضوی در زمینه وقوع زلزله اتخاذ تدابیر ویژه در این‌باره از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به بروز سالانه حدود 700 زلزله در استان، اظهار داشت: وقوع این حادثه طبیعی همواره با آسیب‌های جانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری همراه است که باید هرچه سریع‌تر برای مهار و به حداقل رسانیدن این صدمات چاره‌اندیشی کرد.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: استفاده از سازه‌های هوشمند در مهندسی زلزله که یکی از شیوه‌های نوین در این زمینه است می‌تواند گام مهمی در راستای تحقق این امر باشد.
حسین‌پور با تاکید بر لزوم آشنایی مهندسان و متولیان امر ساخت‌وساز در استان با این روش، گفت: پس از انجام مطالعات تکمیلی درباره این سازه‌های هوشمند با همکاری دانشگاه‌ها امید است سیستم جداگر لرزه‌ای توسط دستگاه‌های اجرایی در ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی رعایت شود.
وی ادامه داد: پس از این مرحله نیاز است تا برای گسترش استفاده از این روش در سایر سازه‌های استان، بخش خصوصی نیز وارد عمل شود.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی به ساختمان فرمانداری زاوه به عنوان نمونه‌ای از ساختمان‌های احداثی با استفاده از جداگرهای لرزه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با استفاده از این روش شاهد سیمای جدید در بحث فنی پروژه‌های استان باشیم.
حسین‌پور در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت اتمام پروژه‌های عمرانی استان در موعد تعیین شده تاکید کرد.
وی افزود: موضوع نظارت همواره مورد تاکید مسئولان حوزه فنی و عمرانی استان بوده و بر همین اساس بازدیدهای میدانی در هر فصل از پروژه‌های عمرانی استان برنامه‌ریزی شده است.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه عملیات احداث بیش از دو هزار پروژه عمرانی در استان آغاز می‌شود، گفت: گاهی اوقات کثرت پروژه‌ها و کمبود اعتبارات روند ساخت را با مشکل مواجه می‌کند که این امر باید بررسی شود.
حسین‌پور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب به سمت ارتقای سطح کمی و کیفی پروژه‌ها و انجام آنها در زمان مناسب و مقرر حرکت کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی همزمان با 20 مهرماه امسال روز جهانی زلزله و هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با پروفسور شیزو تاکادا به منظور امکان سنجی انتقال فن‌آوری موسوم به جداکننده لرزه‌ای دیدار کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول