اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت گرفت؛

برگزاری دوره تخصصی روش مقابله با زلزله

خبرگزاری فارس: به منظور آمادگی برای سیزدهمین مانور سراسری زلزله، دوره تخصصی روش مقابله با زلزله در همدان برگزار شد.

برگزاری دوره تخصصی روش مقابله با زلزله
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان در راستای اجرای سیزدهمین مانور سراسری زلزله در هشتم آذر ماه با تشکیل شورای هلال احمر و ادارات آموزش و پرورش و تشکیل شورای حوادث در مدارس و همچنین با حضور دانش‌آموزان و مدیران و معلمان در همدان هم‌زمان با سراسر کشور، شب گذشته دوره تخصصی روش مقابله با زلزله با حضور نمایندگان ادارات برگزار شد.
رئیس گروه آموزش‌های همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی در این دوره تخصصی روش مقابله با زلزله اظهار داشت: هر 10 سال یک بار در ایران دو یا سه زلزله بالای 6 و 7 ریشتر اتفاق می‌افتد. 
محمدرضا مهدی‌فر افزود: ایران یک کشور لرزه‌خیز است و در بین دو صفحه عربستان و توران شامل قرقیزستان و قزاقستان قرار گرفته و همین وضعیت سبب ایجاد لرزه‌های مداوم در کشور ایران شده است.
دبیر شورای دائمی مانور زلزله اضافه کرد: فکر نکنیم چون زلزله نمی‌آید پس وجود ندارد ما باید یاد بگیریم با زلزله زندگی کنیم و اگر ایران را از لحاظ لرزه‌خیزی به چهار قسمت تقسیم کنیم تهران، رشت و قزوین بیشترین خطر مواجهه با زلزله در کشور را دارند.
وی گفت: استان همدان در خطر مواجه متوسط قرار دارد اما به قسمت‌های جنوبی استان که نهاوند و ملایر و درود می‌رویم، خطر زلزله زیاد می‌شود و استان اصفهان در پایین‌ترین سطح خطر مواجهه با زلزله قرار دارد.
مهدوی‌فر خاطرنشان کرد: زلزله‌ها در ساعات خاصی روی نمی‌دهند و تاکنون در جهان هیچ وسیله‌ای برای پیش‌بینی زلزله اختراع نشده اما زلزله‌ها بیشتر در نزدیکی گسل‌ها با قدرت تخریب بیشتری صورت می‌گیرند.
وی اذعان کرد: هفت مرحله برای ایمنی در مقابل زلزله تعریف شده که مرحله اول شامل شناسایی مناطق خطر در منزل و یا ادارات است، دوم رفع عوامل خطر از سر راه، سوم آمادگی برای لحظه وقوع زلزله، چهارم تهیه کیف ایمنی و نگه داری آن در منزل، پنجم زمان زلزله، ششم اقدامات بعد از زلزله و هفتم ارتباط و برگشت به حالت عادی است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول