اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران:

ایران زلزله‌خیز است/بافت فرسوده را احیا کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اعلام اینکه ایران زلزله‌خیز است، تاکید کرد: باید بافت فرسوده را احیا کنیم.

ایران زلزله‌خیز است/بافت فرسوده را احیا کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت عمران سازان مازندران، مجید کیانپور که در جمع مسئولان مازندرانی سخن می‌گفت، اظهار داشت: 70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که 20 درصد سطح شهری کشورمان را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.
وی با اعلام اینکه 30 درصد جمعیت کشور در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، تصریح کرد: زندگی جمعیت 30 درصدی در بافت فرسود یک فاجعه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ماده 171 قانون اساسی درباره ساماندهی بافت فرسوده خاطرنشان کرد: این قانون تکلیفی را برعهده وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها قرار داد که باید از نوسازی بافت‌های فرسوده حمایت کنند.
وی ادامه داد: بر اساس این قانون باید سالانه 10 درصد از بافت فرسوده کشور با مشارکت مردم نوسازی شود که در هر هکتار بافت فرسوده موجود در کشور امکان ساخت 60 واحد مسکونی وجود دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد کارشناسان هر ساله باید 420 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده ایجاد شود که نیاز به عزم ملی است.
وی با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشورمان تاکید کرد: شهرداری‌ها باید در احیای بافت فرسوده پیشقدم باشند و شهرداران در احیای بافت فرسوده باید با حرکت جهادی پیشقدم باشند.
در ادامه این جلسه، معاون قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بهسازی بافت فرسوده کار رسمی نیست بلکه کار دلی و علاقه‌های فراتر از آن با نجات جان انسان‌ها سروکار دارد.
محمد آیینی با اشاره به اقدامات مناسب مازندران برای حمایت از بافت فرسوده در مازندران اذعان داشت: احیای بافت فرسوده در مازندران نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد و از شهرداران در راستای احیای بافت فرسوده باید حمایت شود.  
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول