اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی جوانرود خبر داد:

تشکیل 39 پرونده برای متخلفان منابع طبیعی جوانرود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جوانرود گفت: 39 فقره پرونده برای متخلفان تشکیل شده که 21 مورد آن مربوط به تخریب و تصرف 12.5 هکتار از اراضی ملی بوده است.

تشکیل 39 پرونده برای متخلفان منابع طبیعی جوانرود
علی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های مختلف جنگل‌، مرتع، آبخیزداری و حفاظت در سال 89 و نیمه نخست امسال اظهار کرد: شناسایی و معرفی 115 هکتار اراضی در روستاهای سفید‌برگ و زلان برای اجرای پروژه‌های طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس‌، کودپاشی 100 هکتار از اراضی مرتعی روستای بیوله، تبدیل اراضی دیم به مراتع دست کاشت و کشت علوفه در 175 هکتار از اراضی استحفاظی ممیزی در 5 پلاک از اراضی مرتعی حوزه استحفاظی، قرق مراتع در سطح 4هزار هکتار، احداث بندسنگی ملاتی در روستای شروینه با حجم 180 متر مکعب و اعتبار 110 میلیون ریال از اهم فعالیت‌های انجام شده این اداره است.
وی درباره فعالیت‌های بخش حقوقی تصریح کرد: 39 فقره پرونده برای متخلفان تشکیل شده که 21 مورد آن مربوط به تخریب و تصرف 12.5 هکتار از اراضی ملی بوده است.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جوانرود اضافه کرد: همچنین 11 مورد پرونده قطع اشجار و نهال به تعداد 144 اصله و 61 اصله درخت بلوط که گونه غالب منطقه بوده تنظیم و به مراجع قضایی فرستاده شده است.
وی افزود: در این مدت شش مورد حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی حوزه شهرستان جوانرود به وقوع پیوسته است که سطح 48 هکتار از اراضی طعمه حریق شده قطع و کت‌زنی درختان بنه به تعداد دو مورد به میزان 35 اصله گزارش شده است.
شهبازی میزان عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان جوانرود را 75‌ هزار هکتار عنوان کرد که از این میزان 48‌هزار هکتار جنگل، 12هزار هکتار مرتع و 15‌هزار هکتار اراضی مستثنیات اعلام شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جوانرود در پایان اظهار امیدواری کرد: با کمک و همیاری مردم، روستائیان، دامداران و عشایر و هوشیاری اعضای شورای اسلامی روستا بتوانیم از وقوع هر گونه حریق در عرصه‌ها جلوگیری کرده و به موقع ماموران یگان حفاظت را از محل و زمان آتش‌سوزی‌ها مطلع کنیم تا این سرمایه ملی حفظ شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول