اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

واگذاری دبیرخانه آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی به گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از واگذاری دبیرخانه عرصه‌های بین‌المللی آتش‌سوزی در منابع طبیعی به استان گلستان خبر داد.

واگذاری دبیرخانه آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی به گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رسول حسام در حاشیه اختتامیه همایش عرصه‌های بین‌المللی آتش‌سوزی در منابع طبیعی که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این همایش قرار است هر دو سال یکبار در کشور انجام شود تا در راستای آن نیاز دستگاه‌های اجرایی را با توجه به علوم و فناوری نوین فراهم کند.
وی هدف از برگزاری این همایش را تبادل تجربه بین جامعه محققین، اندیشمندان و پژوهشگران با جوامع اجرایی و شرکت‌های فناوری عنوان کرد و افزود: در این همایش مباحث علمی چرخه مشکلات مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی ارائه شد تا در حفظ و صیانت نعمت‌های خدادادی بیش از گذشته تلاش کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان یکی از مفاد قطعنامه 16 ماده‌ای این همایش را مشارکت مردم و آموزش‌های مرتبط عنوان کرد و بیان داشت: مردم باید بیش از گذشته در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی با دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند.
حسام تصریح کرد: مفاد این قطعنامه متناسب با جامعه هدف در نظر گرفته شده و در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل مدیریت بحران استان برگزاری این همایش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طبق نظرات شرکت‌کنندگان در این همایش بین‌المللی و بازخورد صحبت‌های مدعوین عنوان شد که مقالات ارائه شده در زمینه‌های پوستر و سخنرانی از بار علمی بالایی برخوردار بوده است.
وی با اشاره به اینکه مفاد قطعنامه پایانی همایش رسالت آحاد مردم را در این وظیفه‌مندی سنگین‌تر از گذشته می‌کند، خاطرنشان کرد: معتقد هستم برای پیشبرد اهداف باید چنین نشست‌ها و هم‌اندیشی‌هایی استمرار داشته باشد تا با انتقال تجربیات و استفاده از دانش نوین به نقطه مطلوب دست یافت.
نخستین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با حضور مسئولان کشوری و استانی در گرگان آغاز به کار کرد.
هدف از برگزاری این همایش شناخت و ارائه نظرات دانشمندان و پژوهشگران در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، مدیریت مبارزه صحیح با آتش‌سوزی، شناخت مناسب‌ترین روش‌های احیا پس از آتش‌سوزی و شناسایی روش‌ها و امکانات نوین در پیش آگاهی، پیشگیری، کشف و اطفا حریق است.
همچنین رفتارشناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، ساختار تشکیلاتی در مدیریت زمینی و هوایی آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی و شناسایی عوامل موثر در آتش‌سوزی از دیگر اهداف این همایش است.
این همایش از امروز تا ششم آبان ماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با محورهای تغییرات اقلیم در آتش‌سوزی، مدیریت و مبارزه با آتش‌سوزی و تاثیر آتش‌سوزی بر محیط زیست برگزار می‌شود.
همچنین احیا عرصه‌ها پس از آتش‌سوزی، رفتارشناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، کاربرد فناوری نوین در آتش‌سوزی، مسائل اقتصادی و اجتماعی در حریق و ساختار تشکیلاتی در مدیریت بحران، از دیگر محورهای این همایش بین‌المللی است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول