اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

اختصاص یک میلیارد به بیمه زنان سرپرست خانوار در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در راستای تامین بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان یک میلیارد ریال هزینه شده است.

اختصاص یک میلیارد به بیمه زنان سرپرست خانوار در زنجان
کمال حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در زمینه توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد اقدامات بسیاری را انجام داده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: تامین بیمه برای زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای توانمند سازی مستمر و مداوم مددجویان این نهاد اضافه کرد: بحث بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی بوده که با تلاش مسئولان ذی‌ربط در این نهاد صورت گرفته و تاکنون تعدادی از این مددجویان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امسال سهم اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برای مددجویان زیر پوشش این نهاد 4 هزار خانواده است.
حسنی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار یادآور شد: از مجموع افراد مشمول طرح‌های اشتغال مقرر شده برای یک هزار و 700 نفر از زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال شهری اشتغال ایجاد شود.
وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه مربوط در زمینه تامین بیمه برای زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته بین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان و بیمه تامین اجتماعی اقدامات لازم در زمینه بیمه زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد از سه ماهه دوم سال‌جاری آغاز شده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اذعان داشت: پس از ابلاغ بخشنامه مربوط 736 زن سرپرست خانوار و همچنین 91 نفر از مشمولان طرح اشتغال با جمعیت نزدیک به 820 خانواده به بیمه تامین اجتماعی معرفی و با جلسه‌های صورت گرفته نسبت به تامین بیمه آنها با سرانه 18 درصد اقدام شده است.
وی اظهار داشت: در راستای تامین بیمه برای این تعداد از  زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یک میلیارد و 124 میلیون و 236 هزار و 870 ریال هزینه شده است.
حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد زنجان از سالمندان زیر پوشش این نهاد افزود: در حال حاضر 19 هزار و 830 نفر سالمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید رجایی توسط مسئولان این نهاد یادآور شد: در حال حاضر 13 هزار و 42 سالمند زیر پوشش این نهاد از مشمولان این طرح هستند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به برخی از خدمات ارائه شده به سالمندان زیر پوشش این نهاد اضافه کرد: یکی از خدمات ارائه شده به سالمندان زیر پوشش این نهاد توزیع سبد غذایی در بین مددجویان است.
وی تقدیر از سالمندان نمونه را نیز از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برشمرد و افزود: همچنین به منظور افزایش سطح آگاهی سالمندان زیر پوشش این نهاد کلاس‌های آموزشی برای آنها برگزار شده است.
حسنی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی برگزار شده به صورت چهره به چهره و با حضور اعضای خانواده سالمندان صورت گرفته است.
وی اجرای طرح نشاط را نیز از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در زمینه ارتقای امید به زندگی در سالمندان عنوان کرد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اعزام سالمندان زیر پوشش به مراکز سیاحتی را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برشمرد و ادامه داد: آزمون انجام شنوایی سنجی و بینایی سنجی از جمله اقداماتی است که توسط مسئولان این نهاد صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه انجام طرح بینایی و شنوایی سنجی سالمندان به منظور ارتقای سالمندان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار این طرح اجرا می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول