اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند یزدی رتبه نخست جشنواره فیلم کوتاه بسیج را کسب کرد

خبرگزاری فارس: فیلمساز حوزه هنری یزد، رتبه نخست جشنواره فیلم کوتاه بسیج را از آن خود کرد.

هنرمند یزدی رتبه نخست جشنواره فیلم کوتاه بسیج را کسب کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، فیلم کوتاه «و دیگر هیچ» به کارگردانی رقیه توکلی از تولیدات حوزه هنری استان یزد، رتبه نخست بخش داستانی دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج را به خود اختصاص داد.
فیلم کوتاه هفت دقیقه‌ای «و دیگر هیچ» به کارگردانی رقیه توکلی از محصولات حوزه هنری استان یزد در دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان یزد با عنوان سکانس بیداری، چهار جایزه دریافت کرد.
این فیلم که تفاوت فکری دو نسل را نشان می‌دهد، جایزه برترین فیلم بخش داستانی، بهترین کارگردانی، بهترین صداگذاری و بهترین بازیگر نقش مکمل را به خاطر بازی مروارید میرجلیلی از آن خود کرد.
تصویربرداری و صداگذاری این فیلم به ترتیب برعهده روزبه رایگا و طاهر پیشوایی بوده و محدثه گلچین عارفی آن را تدوین کرده است.
فیلم داستانی «من آن شمرم» دیگر اثر رقیه توکلی نیز نامزد بهترین تدوین جشنواره شد.
همچنین فیلم داستانی «همچو حافظ» به کارگردانی سید مسعود آستان‌داری دیگر محصول حوزه هنری استان یزد نیز در این جشنواره جایزه بهترین بازیگر نقش زن برای بازی نسرین شین‌واری را به دست آورد.
این جشنواره در بخش‌های مستند، داستانی، پویانمایی و کلیپ با موضوعات بیداری اسلامی، جهاد اقتصادی، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین مضامین آیینی و اجتماعی دوم و سوم آبان‌ماه امسال در یزد برگزار شد.
70 اثر از سراسر استان به این جشنواره ارسال شده بود که پنج فیلم داستانی، 9 فیلم مستند و سه اثر پویانمایی به بخش مسابقه راه یافتند.
فیلم کوتاه «و دیگر هیچ» تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی همچون رویش، فیلم کوتاه تهران، بولزانو ایتالیا، هئوسکا اسپانیا، تامپره فنلاند، کین فیلم فستیوال ارمنستان، گلف فیلم دبی و ... شرکت کرده و رتبه‌هایی نیز کسب کرده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول