اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد:

خروجی 270 مصوبه در جلسات شورای فرهنگ عمومی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 100 جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و بیش از 40 جلسه در شهرها و بخش‌های استان برگزار شده که خروجی آنها بیش از 270 مصوبه بوده است.

خروجی 270 مصوبه در جلسات شورای فرهنگ عمومی کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه شنبه در همایش شوراهای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار داشت: جریان‌های مثبت در فرهنگ عمومی علاوه بر اینکه در تقویت و سالم‌سازی جامعه اثر تربیتی دارند، چنان توانایی در جامعه ایجاد می‌کند که چون سدی استوار در برابر جریان‌های منفی و ضد فرهنگ می‌ایستند.
وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای همیشگی دشمنان، ایجاد گرداب‌هایی است که افراد را به قعر پوچی و در نهایت به از خود بیگانگی سوق می‌دهد.
سعیدی با بیان اینکه دستگاه‌ها و مسئولان فرهنگی و تبلیغی باید با برپایی جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و مسابقات متعدد جریان‌سازی کنند، برگزاری نمایشگاه کتاب در استان کرمان را در این راستا برشمرد و بیان کرد: طی سال گذشته در استان کرمان یک میلیون و 100 هزار نفر طی یک هفته از نمایشگاه کتاب استان بازدید کردند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: توجه به ریشه‌ها و مایه‌های فرهنگی، شناخت نیازها و نیازمندی‌ها، توجه به افکار عمومی، بها دادن به ابداعات و ابتکارات، آگاهی به جریان‌های مخالف، فراگیری و گستردگی و مطالعه و شناخت ویژگی‌های جریان سازان تاریخ نیز می‌تواند دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ را در راستا جریان سازی مثبت فرهنگی کمک کند.
سعیدی گفت: در حال حاضر در 23 شهرستان استان جلسات شورای فرهنگ عمومی ایفاگر نقش رصد، سیاست‌گذاری و مهندسی فرهنگی هستند.
وی عنوان کرد: در هفت ماه نخست سال جاری بیش از 100 جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و بیش از 40 جلسه در شهرها و بخش‌های استان برگزار شده که خروجی آنها بیش از 270 مصوبه بوده است.
سعیدی تصریح کرد: تشکیل کارگروه جهاد اقتصادی در راستای تبیین منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تشکیل کارگروه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، تشکیل کارگروه احیای نقش واقعی مساجد و ترویج فرهنگ شکرگزاری و تبدیل فرهنگ اعتراض و طلبکاری به فرهنگ قدردانی و خدمت از جمله مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌های استان بوده است.
وی افزود: چگونگی بهره‌گیری از ظرفیت‌های رمضان، محرم، صفر و عاشورا و امثال آنها، تشکیل کمیته آسیب‌شناسی و پیشگیری از جرائم و ناهنجاری‌ها، بحث فرق و نحله‌های انحرافی و راهکارهای ایمن‌سازی در جامعه، جهاد فرهنگی و ضرورت‌های مقتضای آن از جمله دیگر مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌های استان کرمان است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول