اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

اصلاح فرهنگ عمومی در جامعه یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: اصلاح فرهنگ عمومی در جامعه یک ضرورت است.

اصلاح فرهنگ عمومی در جامعه یک ضرورت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی در شورای فرهنگ عمومی بروجرد با اشاره به فرا رسیدن 14 آبان روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی، برگرفته از اعتقادات دینی و باورهای مذهبی جامعه و تلاش در راه اصلاح فرهنگ عمومی جامعه است.
وی با اشاره به اینکه رسیدگی به فرهنگ عمومی یک نیاز ضروری در جامعه است، افزود: حوزه فرهنگ عمومی بسیار وسیع است که علاوه بر سرفصل‌های دینی و مذهبی، باید به مسایل و سرفصل‌های اجتماعی آن نیز توجه شود.
ترابی اظهار داشت: رسالت شورای فرهنگ عمومی، تلاش در راه ارتقای فرهنگ عمومی کشور است.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه اصلاح فرهنگ عمومی در جامعه یک ضرورت است، گفت: اصلاح فرهنگ عمومی مردم، ایجاد وضعیت مطلوب و مبارزه با فرهنگ بیگانه کار مهم متولیان فرهنگی کشور است.
وی یادآورشد: پاسداری از مرزهای عمومی جامعه وظیفه اصلی این شورا است و لذا سیاست‌گذاران و صاحب‌نظران باید تلاش کنند، تا ظهور و بروز فرهنگ مهاجم را در برنامه‌ریزی فرهنگی مدنظر داشته باشند. ترابی تشکیل کمیته تحقیق و پژوهش در شورای فرهنگ عمومی را ضروری دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های این شورا باید بر اساس تحقیق و برنامه‌ریزی دقیق باشد و اگر شورا بخواهد رفتار مردم را رصد کند، باید از منابع تحقیقاتی کمک بگیرد.
در ادامه فرماندار ویژه شهرستان بروجرد گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جریان سازی فرهنگ عمومی کشور و بسط و توسعه فعالیت‌های اجتماعی دارند.
سجاد معین اظهار داشت: رسانه‌ها، مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف می‌توانند نقاط ضعف و قوت در عرصه‌های مختلف را به خوبی نشان دهند.
وی افزود: گاهی رسالت مطبوعات به درستی انجام نمی‌شود، که باعث دلسردی مردم و مسئولان است.
در ادامه اعضایی شورای فرهنگ عمومی هر کدام نکته نظرات خود را بیان کردند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول