اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

فرهنگ عمومی نیازمند تقویت و اصلاح است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: فرهنگ عمومی در بسیاری موارد نیازمند تقویت و یا اصلاح است.

فرهنگ عمومی نیازمند تقویت و اصلاح است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی گفت: نامگذاری یک روز توجه دادن جامعه به باورها، ارزش‌ها، آداب و رسوم ارزشمندی است، که در جامعه وجود دارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: رشد و پیشرفت یک جامعه در گروه یک فرهنگ عمومی است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه‌ مقام معظم رهبری راجع به فرهنگ است که فرهنگ عمومی بخشی از فرهنگ آن جامعه است، افزود: فرهنگ عمومی مجموعه باورها، رفتارها و آداب و رسومی است، که اکثریت مردم یک جامعه از آن برخوردار هستند.
میرعمادی با بیان این‌ که فرهنگ عمومی در بسیاری موارد نیازمند تقویت و یا اصلاح است، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شورایی به نام شورای فرهنگ عمومی در کشور ایجاد شد که کار این شورا این است که فرهنگ‌های اصیل و ارزشی را تقویت و فرهنگ‌های غلط و بی‌ارزش را از بین می‌برد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که ایران اسلامی یک فرهنگ بالنده و برتر در دنیا دارد، گفت: صله‌رحم، احترام به قانون، پیوند اجتماعی، رعایت نظم و انضباط در جامعه، قناعت و دوری از اسراف و کار و تلاش از جمله فرهنگ‌هایی است، که می‌باید در جامعه تقویت شوند.
وی عزاداری برای سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا را نوعی از فرهنگ عمومی خواند و گفت: ما افتخار می‌کنیم ایران اسلامی یک فرهنگ بالنده و برتر در دنیا دارد. میرعمادی با اشاره به این‌که فرهنگ عمومی به‌خاطر این‌که بیانگر هویت و اصالت یک ملت است بسیار مهم می‌باشد، یادآور شد: اهمیت فرهنگ عمومی به خاطر این است که ریشه در جان و دل مردم دارد و نمی‌شود به آسانی آن‌ را از مردم گرفت.
در ادامه استاندار لرستان با اشاره به دهه امامت و ولایت گفت: این دهه فرصتی مهم و ارزشمند برای تبیین جایگاه ولایت و امامت است.
حبیب‌الله دهمرده برگزاری برنامه‌های مختلف در این هفته را توفیقی برای همه دستگاه‌ها دانست و اظهار داشت: باید جلسات بیشتری برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های این دهه در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: هر چقدر در زمینه تبیین نقش و جایگاه ولایت فقیه در جامعه سرمایه‌گذاری صورت گیرد باز هم این حوزه جای فعالیت دارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول