اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قهرمانی تیم میزبان؛

مسابقات کشتی پهلوانی لوچو مازندران پایان یافت

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری آمل گفت: در چهارمین دوره مسابقات استانی لوچوی مازندران که با یاد مرحوم پهلوان داورزاد در آمل برگزار شد تیم‌ آمل اول شد.

مسابقات کشتی پهلوانی لوچو مازندران پایان یافت
شجاع برفره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات استانی کشتی پهلوانی لوچوی مازندران اظهار داشت: این دوره از رقابت‌ها با نام و یاد مرحوم پهلوان اسکندر داورزاد در روستای قلیان‌کلا بخش دابودشت شهرستان آمل برگزار شد.
وی با تاکید اینکه این دوره از رقابت‌ها هر ساله در زادگاه کشتی‌گیر برتر سال‌های نه‌چندان دور لوچو پهلوان مرحوم داورزاد برگزار می‌شود، بیان داشت: در این دوره از رقابت‌ها 28 کشتی‌گیر لوچوکار برتر مازندران از شهرهای آمل، بابل، بابلسر، قائمشهر، دابودشت و بندپی حضور داشتند و به مدت یک روز با هم به رقابت پرداختند.
رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری شهرستان آمل با تاکید بر اینکه این دوره از رقابت‌ها با همکاری هیئت روستایی و عشایری آمل، اداره ورزش و جوانان این شهرستان و شهرداری و بخشداری دابودشت برگزار شد، تصریح کرد: در این مسابقات پهلوانی تیم‌های آمل، بابل و دابودشت به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.
برفره با اشاره به اینکه این سری از مسابقات در اوزان سه‌گانه 60 تا 70، 70 تا 80 و مثبت 90 کیلوگرم برگزار شد با اشاره به پهلوانان این دوره از رقابت‌ها بیان داشت: محمد قاسم‌زاده از فریدونکنار در وزن مثبت 90 کیلوگرم توانست با شکست همه رقیبان خود به عنوان سرپهلوانی دست یابد و سعید براری از بابل در وزن 85 کیلوگرم و پوریا رحمانی از آمل در وزن 75 کیلوگرم پهلوان این رقابت‌ها معرفی شدند.
وی با اشاره به برترین‌های بخش تنگله این رقابت‌ها عنوان کرد: علی منصوری، راهب نوروزی، بیت‌الله دهقان، یاسر ایزدی، مهدی ابراهیمی، صائب عظیمی، داریوش رنجبر، محمد رسولی، رضا رمضانی و هادی قاسم‌زاده توانستند در وزن‌های 60 تا 75 کیلوگرم به عنوان تنگله لقب گیرند.
برفره با اشاره به اینکه به سرپهلوان، پهلوان و تنگله این مسابقات سه راس گوسفند و جوایز ارزنده ورزشی اهدا شد، اذعان داشت: هر ساله استقبال کشتی‌گیران و مردم در برپایی مسابقات پهلوانی لوچو که در استان‌های شمالی کشور بیشتر از دیگر نقاط رواج دارد بسیار گرم و پرشور است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول