اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در جنوب تهران صورت گرفت؛

برگزاری یازدهمین سالگرد مرحوم حجت‌الاسلام کرباسی

خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری امام باقر(ع) و یازدهمین سالگرد مرحوم حاج شیخ حسنعلی کرباسی، بنیانگذار جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد.

برگزاری یازدهمین سالگرد مرحوم حجت‌الاسلام کرباسی
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شب گذشته همزمان با ایام امام باقر (ع) یادگار دشت کربلا و ایام مسلمیه یازدهمین سالگرد رحلت مرحوم حجت‌الاسلام شیخ حسنعلی کرباسی موسس جامعه علمیه امیرالمومنین (ع)، مراسمی با حضور علما، روحانیون، مؤمنین، اساتید و طلاب جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) در این حوزه علمیه برگزار شد.
همزمان با شب شهادت امام باقر(ع)، مراسم عزاداری و یازدهمین سالگرد حاج شیخ حسنعلی کرباسی مؤسس جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، با حضور حجت الاسلام والمسلمین کبیریان، معاونت محترم آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی، مدیر محترم حوزه های علمیه کاشان، علما، روحانیون، مؤمنین، اساتید و طلاب جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) و بستگان مرحوم کرباسی برگزار شد.
مدیر حوزه‌های علمیه کاشان با اشاره به عظمت علمی و معنوی امام باقر(ع) و اهل بیت(ع) تصریح کرد: اگر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و اهل بیت علیهم‌السلام نبودند ما این معارفی که الآن از دین خدا و اسلام می‌فهمیم را در دست نداشتیم.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، در ادامه از مرحوم کرباسی به بزرگی یاد کردند و افزود: بنده 6 ماه با ایشان مصاحبت داشتم و در آن موقع 42 ساله بودم. آن 42 سال عمرم به یک طرف و آن شش ماه مصاحبت با ایشان یک طرف.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا تاریخ هست نام ایشان زنده است. چون هر کس که خودش را به خدا وابسته کرد هرگز نامش از بین نمی‌رود.رمز ماندگاری ایشان در این است که همانند امام صادق(ع)، به تربیت طلاب علوم دینی پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با اشاره به حضور روحانیت در عرصه های مختلف جامعه اظهار داشت: وظیفه اصلی روحانیت، هدایت مردم است.
استاد سال های گذشته جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به تبلیغ دشمن علیه روحانیت عنوان کرد: آن قدر که تبلیغ علیه روحانیت می‌شود اگر علیه قشر دیگری بود، مردم روزی 10 نفر از آنها را می‌کشتند در حالی که همین مردم به روحانیت احترام می‌گذارند.
وی با اشاره به حدیث امام باقر(ع) در مورد احترام علما و روحانیون به مردم گفت: عالم کسی است که هر وقت شخصی را ببیند که از خودش بالاتراست، خوشحال شود و به هر شخصی که از خودش پایین تر است، احترام بگذارد.
مدیر حوزه‌های علمیه کاشان در انتهای سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پایبند به اصول طلبگی هستند، در توصیه به طلاب اظهار داشت: طلبه باید دارای اصولگرایيِ طلبگی باشد. مقام معظم رهبری در سفر کرمانشاه پایبندی به اصول گرایيِ طلبگی را ثابت کردند و فرمودند: چرا برای یک طلبه این قدر پلاکارد زده‌اید.
در پایان این مراسم، فیلم کوتاهی از حضرت آیت الله مصباح یزدی در تمجید از مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسنعلی کرباسی (رحمة الله علیه) برای حضار پخش شد و شرکت کنندگان بر سر سفره اطعام حضرت امام باقر(ع) مهمان شدند.
مراسم عزاداری امام باقر(ع) و یازدهمین سالگرد مرحوم حاج شیخ حسنعلی کرباسی، بنیانگذار جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مدیر حوزه‌های علمیه کاشان، جمعی از علما و اساتید حوزه‌های علمیه و مسئولان ارشد جنوب تهران در جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول