اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس تاکید کرد:

تجهیز حوزه‌های علمیه به ابزار روز دنیا

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: در راستای رشد و پویایی علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، حوزه‌های علمیه کشور به ویژه استان فارس باید مجهز به ابزار و فناوری روز دنیا باشند.

تجهیز حوزه‌های علمیه به ابزار روز دنیا
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق بعد از ظهر امروز در گردهمایی یک‌روزه حوزه‌های علمیه استان فارس اظهار داشت: در راستای اصلاح ساختار در بخش مدیریتی حوزه‌های علمیه باید تمام مدیران در حوزه‌ها دارای حکم تدریس حوزوی باشند.
رحیمی صادق خاطرنشان کرد: از 391 استاد حوزۀ علمیه در استان فارس حدود 161 نفر حکم تدریس در حوزه‌های علمیه را دارند.
وی تصریح کرد: مدیری در حوزه‌های علمیه موفق است، که نظارت بر نحوۀ تدریس اساتید حوزه داشته باشد تا شاهد شکوفایی رشد تحصیلات حوزوی در تمام ابعاد دینی، اجتماعی و سیاسی باشیم.
مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس اضافه کرد: یکی از مصوبات شورای عالی استان فارس هیئت امنایی عمل کردن حوزه‌های علمیه است که در این مورد شاهد تحول چشمگیری در روند زیرساخت‌های توسعه در این بخش هستیم.
رحیمی‌صادق با تأکید بر اینکه با کمک‌های اندک و ناچیز هیچ حوزه‌ای قادر به ادامه فعالیت در ابعاد گسترده دینی و اجتماعی نیست افزود: در راستای ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه به زودی سایت معاونت آموزش و سیستم تجاه راه‌اندازی می‌شود.
وی اضافه کرد: با سیستم‌های سنتی نمی‌توان حوزه‌های علمیه را اداره کرد چرا که عمق‌بخشی به دروس محتوایی در مورد پژوهش با شیوه‌های مدرن، شرکت در رقابت‌های علمی، تربیت نیروی متخصص قرآنی و فرقه‌شناسی از دیگر اهداف حوزه‌های علمیه در استان فارس است.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه شورای عالی استان فارس هیچ طلبه‌ای بدون ضابطه نمی‌تواند معمم شود.
رحیمی صادق اضافه کرد: حوزه‌های علمیه نیاز به اصلاح ساختار و محتوا در تمام دروس حوزوی دارند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول