اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه خبر داد:

جداسازی تشکیلات صف از ستاد حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه با تأکید بر نقش محوری رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام در اداره حوزه‌ها گفت: در راستای بهره‌وری بیشتر از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها تشکیلات صف از ستاد حوزه‌های علمیه جداسازی شد.

جداسازی تشکیلات صف از ستاد حوزه‌های علمیه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد فرخ‌فال با اشاره به جایگاه حضرت امام خمینی‌(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی‌(ص) و بینانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: امام(ره) حق حیات بر حوزه‌های علمیه روحانیت و جوامع اسلامی دارند و همچون خورشیدی تابان در آسمان فقاهت، مرجعیت و تشیع تا ابد نورافشانی می‌کند و صحت و سقم امور با مقیاس این شخصیت والای اسلام سنجش می‌شود.
وی ادامه داد: رهبر ‌معظم‌ انقلاب و مراجع عظام تقلید در صدر حوزه‌های علمیه هستند و نقش محوری این ارکان، محرز و اجتناب‌ناپذیر است.
مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه در ارتباط با نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی وظیفه دارد که همچون فرزند خود از آن محافظت کند، بنابراین در حوزه‌های علمیه جایی برای مخالفان نظام، فتنه‌جویان و انقلاب‌ستیزان وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه گفت: نقش اساسی و حیاتی جامعه مدرسین حوزه در حمایت از امام و انقلاب و هدایت جامعه اسلامی نقش بی‌بدیلی است که در تداوم حرکت صحیح انقلاب نیز بسیار حایز اهمیت است، بر همین اساس پرچم تحول و ارتقای حوزه‌های علمیه بر فراز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر افراشته شده و همه حوزویان باید با محوریت این نهاد در زمینه رشد و اعتلای حوزه کوشا باشند.
‌فرخ‌فال اضافه کرد: شورای عالی نهاد مبارکی است که تاسیس آن به دست پرتوان و نورانی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی‌(ره) انجام شد و اعضای آن را شخصیت‌ها و ارکان حوزه تشکیل داده و مسئولیت مهم سیاستگذاری کلان حوزه‌های علمیه بر عهده این نهاد مهم حوزوی است.
وی در ادامه با اشاره به تفکیک و جداسازی صف از ستاد در حوزه علمیه قم، اظهار کرد: لزوم بهره‌وری بیشتر از فرصت‌ها و ظرفیت‌های حوزه انفکاک سیاستگذاری از برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی در ابعاد مختلف حوزه را می‌طلبد، بنابراین سیاستگذاری‌های کلان بر عهده شورای عالی حوزه است و برنامه‌ریزی به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و امور اجرایی به مدیریت‌های استانی واگذار شده است.
مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه همه قوانین و اسناد بالادستی حوزه‌های علمیه در شورای عالی به تصویب می‌رسد، افزود: مدیریت کلان در سطح کشور انتصابات و هماهنگی‌های کشوری، ابلاغ برنامه‌ها و نظارت‌های لازم، توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که نقش ستاد مرکزی حوزه‌ را به عهده دارد، صورت می‌گیرد.
‌فرخ‌فال با اشاره به نقش مدیریت‌های استانی در این طرح بیان کرد: نقش مهم ستاد واسط به مدیریت‌های استانی واگذار شده است بدین معنا که میان برنامه‌ریزی و اجرا واسطه هستند.
وی به تبیین تشکیلات صف در طرح جدید پرداخت و ادامه داد: صف در حوزه‌های علمیه یعنی واحدها، مدارس علمیه، مراکز آموزشی و تخصصی حوزه‌های علمیه که با نظارت مدیریت‌‌های استانی اداره می‌شوند.
مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه اضافه کرد: در قم نیز طرح تفکیک و جداسازی صف از ستاد با تصویب و دستور شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه صورت گرفت و مدیریت حوزه علمیه استان قم در ساختمان اداری مدرسه عالی دارالشفا استقرار یافت.
مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: بر این اساس طلاب، فضلا و حوزویان استان قم از این پس برای انجام امور مربوطه، به ساختمان اداری دارالشفا مراجعه می‌کنند، البته در راستای راهنمایی مراجعین، به زودی بروشور راهنما منتشر می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول