اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان خبر داد:

جمع‌آوری آثار 100 شهید دانش‌آموز گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان از جمع‌آوری آثار 100 شهید دانش‌آموز تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

جمع‌آوری آثار 100 شهید دانش‌آموز گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور عصر امروز در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان به کسب رتبه سوم طرح سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش‌آموز این استان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان در قالب گروه‌های 5 نفری با خانواده شهدای دانش‌آموز ارتباط برقرار می‌کنند.
وی با بیان اینکه 230 پرونده شهدای دانش‌آموز گیلان تا کنون تکمیل شده است، افزود: یک سوم زندگینامه شهدای دانش‌آموز استان جمع‌آوری شده است.
جانعلی‌پور از جمع‌آوری آثار 100 شهید دانش‌آموز گیلان تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: کتاب شهدای دانش‌آموز گیلان منتشر می‌شود.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با اشاره میزبانی مربیان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان 11 استان کشور، گفت: 150 نفر از مربیان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، البرز، تهران، زنجان، گیلان، سمنان، آذربایجان غربی و شرقی در ماسوله و یکی از اردوگاه‌های ساحلی گیلان شرکت می‌کنند.
وی به جذب 8 هزار دانش‌آموز در انجمن‌های اسلامی گیلان در سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان با جذب این تعداد از دانش‌آموزان به حدود 17 هزار نفر می‌رسد.
جانعلی‌پور در ادامه ویژگی منحصر به فرد ملت ایران را اعتماد به خداوند توصیف کرد و اظهار داشت: ایران در حال حاضر الگوی بیداری اسلامی در جهان شده است.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان توفیق‌های به‌دست آمده توسط امام (ره) را فراتر از یک انسان عادی عنوان کرد و افزود: توکل و اعتماد به خداوند موجب توفیق امام (ره) شده است و مردم ایران به تبعیت از ایشان به توفیق‌هایی نایل آمدند.
وی تقوای عمومی را ویژگی ملت ایران دانست و تصریح کرد: تمام افراد قابل تغییر هستند و انسان‌های متقی از مسیر صحیح منحرف نمی‌شوند.
جانعلی‌پور تربیت قرآنی را از دیگر ویژگی‌های ملت ایران خواند و ابراز داشت: تربیت قرآنی انسان‌ها را استکبار ستیز بار می‌آورد.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با بیان اینکه تربیت قرآنی افراد را مانند انبیا و ائمه (ع) می‌پروراند، بیان داشت: تلفیق تربیت قرآنی ملت ایران و امام (ره) موجب ایجاد موج در جهان شده است.
وی برخورداری از رهبری عالم و عامل را رمز موفقیت ملت ایران نامید و خاطرنشان کرد: بصیرت رهبر معظم انقلاب سبب گذر از فتنه‌ها شده است.
جانعلی‌پور با اشاره به آموزش مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی به دانش‌آموزان، تصریح کرد: 40 نفر مربی طلبه و دانشگاهی در تمام نقاط گیلان به صورت نیمه وقت به دانش‌آموزان دختر و پسر آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان، تشکل‌های دانش‌آموزی را یکی از وسایل و ابزارهای مهم برای رسیدن به عدالت تربیتی ذکر کرد و بیان داشت: تشکل‌های حق و الهی ابزار بسیار مهمی برای رسیدن دانش‌آموز در فضای تعلیم و تربیت است بنابراین آموزش و پروش باید به تشکل‌های دانش‌آموزی توجه بیشتری داشته باشد.
وی یکی از وظایف مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان در شهرستان‌ها را ارتباط با مدرسه دانش‌آموزان و خانواده‌ها عنوان کرد و اذعان داشت: مربیان عدم فرصت خانواده‌ها برای ارتباط با مدرسه دانش‌آموزان را جبران می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول