اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یزد 1005 شهید دانش‌آموز دارد

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: از مجموع 4هزار شهید استان یزد، هزار و پنج شهید دانش‌آموز و 122 شهید فرهنگی هستند.

یزد 1005 شهید دانش‌آموز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمید رستگاری ‌ظهر امروز در نشستی خبری با گرامیداشت روز دانش‌آموز اظهار کرد: دانش‌آموزان حماسه‌سازان 13 آبان و در این روز به همگان ثابت شد که نوجوان با بصیرت توان مقابله با استکبار جهانی را داراست.
وی با بیان اینکه امروز وظیفه دانش‌آموزان در سنگر مدرسه، مقابله با جنگ نرم و علم‌آموزی است، افزود: نوجوانان باید تلاش کنند و مدیریت جنگ نرم را به دست بگیرند.
رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی خاطرنشان کرد: استان یزد در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از 4هزار شهید تقدیم اسلام کرده است که از این تعداد هزار و پنج شهید دانش‌آموز و 122 شهید فرهنگی بوده‌اند.
وی با بیان اینکه در هفته بسیج دانش‌آموزی یاد و خاطره شهدای دانش‌‌آموز به طور ویژه گرامی داشته شده است، افزود: تمثال این شهدا در مدارس استان نصب شده است.
رستگاری همچنین از نام‌گذاری مدارس استان به نام شهدای دانش‌آموز و فرهنگی خبر داد و بیان کرد: برخی مدارس نام خیر و بانی و برخی مدارس نام شهدای دوران دفاع مقدس را دارند که نام این مدارس تغییر نخواهد کرد و اما نام بقیه مدارس به نام شهدای دانش‌آموز استان یزد مزین می‌شود.

* اجرای سرود 313 نفری توسط دانش‌آموزان یزدی در روز 13 آبان
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجتماع گسترده دانش‌آ‌موزان استان یزد در روز 13 آبان‌ ماه اظهار کرد: روز جمعه، 13 آبان‌ ماه، اجتماع عظیم دانش‌آموزان یزد را همراه با اجرای برنامه‌های ویژه از جمله سرود 313 نفری دانش‌آموزان در میدان امیرچخماق شاهد خواهیم بود.
رستگاری عنوان کرد: پس از راهپیمایی و اجرای برنامه‌های ویژه این روز، دانش‌آموزان به طور گسترده در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به طرح‌های اجرا شده در مدارس استان یزد اظهار کرد: طرح صباح و طرح طناورز در مدارس ابتدایی استان یزد با موفقیت به اجرا درآمده و امسال نیز اجرای این طرح‌ها پیگیری می‌شود.
رستگاری با بیان اینکه طرح صباح با قوت در حال اجراست، افزود: سال گذشته 95 درصد دانش‌آموزان پایه سوم در این طرح شرکت کردند و پنج درصد دیگر نیز به دلیل نبود استخر در شهرستان یا روستای خود موفق به اجرای طرح نشده‌اند.
وی بیان کرد: طرح صباح ویژه شنای دانش‌آموزان دختر و پسر پایه سوم ابتدایی است که با اجرای آن پویایی و نشاط در مدارس حاکم شده است.
رستگاری همچنین طرح طناورز را نیز طرح طناب‌زنی دانش‌آموزان دختر و پسر پایه چهارم ابتدایی اعلام کرد.

* اعزام 12 هزار دانش‌آموز یزدی به مناطق عملیاتی جنوب
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 12 هزار نفر از دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان به مناطق عملیاتی جنوب کشور شد.
رستگاری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اعزام پسران صورت گرفته و اعزام‌ها همچنان ادامه دارد و اعزام دختران نیز از بهمن ‌ماه آغاز می‌شود.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد نمازخانه مدارس استان یزد اظهار کرد: هزار و 200 مدرسه از مجموع 2 هزار مدرسه استان یزد نمازخانه دارند و در مدارس دارای جمعیت بالای 100 نفر نمازخانه راه‌اندازی شده است.
رستگاری با اشاره به فقدان نمازخانه در مدارسی با جمعیت کمتر از 100 نفر عنوان کرد: همه مدیران مدارس موظف به فراهم کردن زمینه برپایی نماز اول وقت در مدارس خود هستند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های تربیتی در مدارس استان یزد اظهار کرد: طرح تربیت مهدوی، عصمت فاطمی، طناورز، راهیان نور، صباح، حفظ قرآن کریم و‌... در مدارس در حال اجراست.
رستگاری همچنین از امضای تفاهمنامه‌ای با نیروی انتظامی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به منظور آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و کاهش آسیب‌های این قشر در زمینه مواد مخدر خبر داد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول