اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش:

50 درصد مردم آبپخش کشاورزند

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: 50 درصد مردم این بخش از طریق کشاورزی ارتزاق می‌کنند.

50 درصد مردم آبپخش کشاورزند
احمد خرم‌روز امروز در بازدید از نخیلات دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: کشاورزی را یکی از مهم‌ترین مسائل  بخش آبپخش می‌دانم و به طور خاص در راستای بهبود وضعیت کشاورزی منطقه گام برمی‌دارم.
وی افزود: باغداری و نخلداری یکی از فعالیت‌های عمده مردم آبپخش در زمینه کشاورزی را شامل می‌شود و از بدو ورود به بخشداری آبپخش پیگیری برای بهبود وضعیت باغداران را سرلوحه کار خود قرار داده‌ام و در این مسیر حرکت کرده‌ام.
خرم‌روز خاطرنشان کرد: مسئله آبیاری نخیلات یکی از عواملی است که تاثیری مستقیم در میزان و کیفیت تولید محصولات کشاورزی دارد و از اساسی‌ترین نیازهای باغداران منطقه محسوب می‌شود.
این مسئول بیان داشت: برای بهبود وضعیت آبیاری نخیلات به طور مستمر در طول هفته از تاسیسات و شبکه‌های آبیاری بخش آبپخش نظارت و بازرسی کرده و موارد لازم را گوشزد کرده‌ام.
بخشدار آبپخش تصریح کرد:‌ دور جدید آبیاری نخیلات در این بخش از 18 مهرماه در آبپخش آغاز شده است و به نحو مطلوب در حال انجام است و نخیلات این بخش به طور منظم در حال آبیاری هستند.
خرم‌روز تصریح کرد:‌ کارشناسان و کارکنان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بر نحوه آبیاری نخیلات به طور شبانه‌روزی نظارت دارند و همه عوامل برای انجام کار به طور مطلوب مهیا و در جریان است.
وی ادامه داد: بیش از 50 درصد مردم آبپخش از طریق کشاورزی ارتزاق می‌کنند و در واقع کشاورزی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی مردم منطقه را شامل می‌شود.
خرم‌روز با بیان اینکه هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش تحت کشت نخیلات است، ابراز داشت: در بخش آبپخش بیش از یک میلیون و 200 هزار اصله نخل وجود دارد و سالانه قریب به سه هزار نفر به طور فصلی در زمینه نخیلات و کشاورزی در بخش آبپخش فعالیت دارند و از این راه ارتزاق می‌کنند.
بخشدار آبپخش اظهار داشت: وضعیت اقتصادی منطقه آبپخش تا حد زیادی به کشاورزی وابسته است بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با همکاری و همدلی سایر مسئولان بخش تلاش خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و تحقق اهداف والای "جهاد اقتصادی" به کار خواهم گرفت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول