اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی کرمان:

شورای فرهنگ عمومی مروج اخلاق دینی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان گفت: شورای فرهنگ عمومی و اعضای آن باید به صورت جدی مروج اخلاق دینی در جامعه باشند.

شورای فرهنگ عمومی مروج اخلاق دینی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور شامگاه سه‌شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان اظهار داشت: اخلاق دینی باید در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و عمومی ترویج یابد.
وی با بیان اینکه هر چه از اخلاق فاصله بگیریم با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شویم، افزود: هرچه جامعه به سمت اخلاق و دستورات دینی نزدیک شود به تبع آن چالش‌های جامعه نیز کمتر می‌شود.
عرب‌پور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با گارگزارن حج با موضوع فساد مالی عنوان کرد: هرچه روحیه ایمان، تعهد و تقوا افزایش یابد از ناهنجاری‌های جامعه کاسته می‌شود.
امام جمعه موقت کرمان بخشی از بی‌حجابی در جامعه را ناشی از بی‌تقوایی و نداشتن اخلاق دینی دانست و تصریح کرد: با توجه به تأکیدات فراوان رهبری در سال جهاد اقتصادی، نبود اسراف و تبذیر در جامعه به مسائل اخلاقی مر‌بوط می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هرچه کفه ترازوی اخلاق در جامعه سنگین‌تر باشد، طبیعی است که ناهنجاری‌ها سبک‌تر می‌شود.
عرب‌پور با تأکید بر اخلاق‌مداری ابراز داشت: تحقق این امر در جامعه مسئولیت مهمی است که شورای فرهنگ عمومی و اعضای آن باید مورد توجه قرار دهند.
وی گفت: نتیجه نشست‌ها و صحبت‌های اعضای شورای فرهنگ عمومی باید به ایجاد فضایی آکنده از اخلاق و رفتارهای دینی منجر شود.
عرب‌پور با بیان اینکه جامعه باید از برکات داشتن مال حلال آگاهی یابد، بیان داشت: بحث حلال‌خوری مهم است و نباید منحصر به اصناف باشد، بلکه در سراسر جامعه تسری یابد.
وی با تأکید بر بحث گسترش اصل حرام و حلال در جامعه افزود: اصناف نیز باید آداب خرید و فروش را بدانند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان بیان داشت: باید حق و ناحق در جامعه تبیین شود و مصداق‌های حلال و حرام نیز به جامعه اطلاع‌رسانی شود.
محمد بصیریان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان در این جلسه عنوان کرد: از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان طی سال جاری تبیین فرهنگ جهاد اقتصادی بود که در این راستا کمیسیون‌هایی تشکیل شد.
محمد بصیریان افزود: مصوبات این کمیسیون در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان عنوان و بعد از بررسی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
وی تصریح کرد: از دیگر اولویت‌های این شورا تشکیل کمیسیون قانون‌مداری با مصداق حجاب و عفاف است که در دستور کار قرار گرفته است.
بصیریان عنوان کرد: از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان در سال جاری تشکیل کمیسیون نشاط و شادابی و ایجاد فضاسازی شهری بود که به ریاست معاون فرهنگی هنری شهرداری کرمان تشکیل شد.
به گزارش فارس، اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان نیز در این نشست به بیان نظرات خود در ارتباط با موضوع آموزش و آگاهی‌بخشی به اصناف و کارکنان در قالب باورهای دینی به بیان نظرات پرداختند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول