اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئـیس تعـمیرات بـرق پالایشگاه جم خبر داد:

هزینه 6.5 میلیارد ریالی برای نوسازی برق پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: رئـیس تعـمیرات بـرق پالایشگاه جم از هزینه 6.5 میلیارد ریالی برای نوسازی برق پالایشگاه جم خبر داد.

هزینه 6.5 میلیارد ریالی برای نوسازی برق پالایشگاه جم
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، قاسم جاویدنژاد بعد از ظهر امروز در آیین نوسازی شبکه کابلی و برقی پالایشگاه جم اظهار کرد: پالایشگاه فجر جم از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های کشور است و باید برای تولید حداکثری در این پالایشگاه بیش از پیش تلاش کنیم.
رئـیس تعـمیرات بـرق پالایشگاه جم از تعویض 23 دستگاه رله مولتی فانکشن در پالایشگاه جم خبر داد و افزود: در جریان نوسازی بخشی از شبکه کابلی شرکت پالایش گاز فجر جم که پس از 20سال صورت گرفت، تعداد 23 دستگاه رله مولتی فانکشن به جای رله‌های اندوکسیونی قدیمی تعویض شدند. 
جاویدنژاد خاطرنشان کرد: از این تعداد 7 دستگاه روی الکتروموتورهای فشار قوی بویلرهای فاز دو و 16 دستگاه روی الکتروموتورهای فشار قوی فاز یک و دو انجام شد.
وی تصریح کرد: به منظور سرعت عمل در قطع و وصل کلیدها و ثبت مقادیر دقیق فالت‌ها و زمان آنها که به تائید همه متخصصین از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار هستند این کارصورت گرفته و امیدوارم در این زمینه تحول اساسی شاهد باشیم.
رئیس تعمیرات بـرق پالایشگاه جم، جمع‌آوری و بازکردن رله‌های قدیمی و ترمیم پانل و سیم‌کشی مجدد رله‌های جدید و ارنج کردن آنها در کلیدهای فشار قوی در پست‌های برق را نیز بخشی از اقداماتی دانست که در این راستا صورت گرفته است.
وی کشیدن یک رشته کابل اضافی برای تمام پست‌های برق در پالایشگاه فجرجم را نیز از جمله اقداماتی دانست که در راستای نوسازی بخشی از شبکه کابلی این پالایشگاه صورت پذیرفته است.
جاویدنژاد گفت: دراین راستا شاهد کشیدن بیش از 11 هزار و 500 متر کابل فشار قوی و فشار ضعیف در تمام پست‌های 9 گانه برق و جاه‌بجائی کابل‌های قبلی و باز کردن مسیر برای کابل‌های جدید و ارنج مجدد آنها بوده‌ایم.
وی افزود: عیب‌یابی کابل‌های معیوب و نصب مفصل بر روی آنها و همچنین تعویض مفصل‌های قدیمی در شبکه کابلی نیز از دیگر موارد مهمی است که در موازات با کار تعمیرات اساسی صورت پذیرفته است.
رئـیس تعـمیرات بـرق شرکت پالایش گاز فجر جم خاطرنشان کرد: برداشتن و نصب کردن 4 هزار عدد درپوش سیمانی کانال‌های کابل، تخلیه 2 هزار و 800 مترمکعب ماسه از درون کانال‌ها و برگرداندن همان مقدار ماسه به داخل کانال‌ها و باز کردن 68 رشته داکت و تمیز کردن و لایروبی آنها از گل و لجن نیز از جمله اقداماتی بوده که در این راستا انجام شده است.
وی عیب‌یابی 52 مورد کابل و نصب 86 عدد مفصل، نصب 31 عدد سرکابل، نصب 92 عدد گلند، تعویض 80 متر سینی کابل، تعویض 250 مترمکعب ماسه آلوده، آماده‌سازی محوطه‌ای در حدود 435 مترمربع سیمانکاری برای حفظ و نگهداری درام‌های کابل را از دیگر موارد انجام شده دانست.
رئیس تعمیرات برق پالایشگاه جم از هزینه 6.5 میلیارد ریالی نوسازی برق پالایشگاه جم خبر داد و گفت: بخشی از شبکه کابلی شرکت پالایش گاز فجر جم که از ابتدای راه‌اندازی تاکنون دست نخورده باقی مانده و دچار فرسودگی جدی شده بود با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال نوسازی شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول