اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

ظرف 3 ماه؛

1600 متکدی از خیابان‌های مشهد جمع‌آوری شده است

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ظرف سه ماه گذشته حدود یک‌هزار و 600 نفر متکدی از سطح خیابان‌های مشهد جمع‌آوری شده است.

1600 متکدی از خیابان‌های مشهد جمع‌آوری شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رمضانعلی شورابی ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بر این اساس از 26 تیرماه سال جاری تا اول مهرماه 155 زن خیابانی و نیز یک‌هزار و 340 مرد از خیابان‌های سطح شهر مشهد جمع شدند.
مدیر نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد در ارتباط با تعداد کودکان متکدی جمع‌شده از سطح خیابان‌های مشهد گفت: همچنین تعداد 108 کودک ایران از سطح خیابان‌های مشهد جمع شد.
شورابی در ادامه به تحویل 100 درصدی متکدیان جمع شده در سطح شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در این راستا و در مجموع  از 293 نفر به خانه سبز شهرداری مشهد برای نگهداری و 32 نفر نیز به بهزیستی تحویل داده شدند.
مدیر نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد در ارتباط با ظرفیت نگهداری کودکان و متکدیان خیابانی اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت شبانه‌روزی خانه سبز شهرداری مشهد در حدود 200 نفر است.
مدیر نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد در ارتباط با زمان نگهداری و بازگشت دوباره متکدیان جمع‌آوری شده از سطح خیابان‌های مشهد گفت: مدت زمان نگهداری متکدیان در خانه سبز بر اساس دستور قاضی مربوطه است و بر این اساس شهرداری هیچ‌گونه دخل و تصرفی در ارتباط با افزایش زمان نگهداری این افراد ندارد.
وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری کودکان خیابانی بر عهده حوزه خدمات شهری به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و نارسایی‌های بصری در حال انجام است اما نگهداری این افراد به معاونت فرهنگی شهرداری واگذار شده است.
مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شهرداری مشهد به مشکل بهزیستی استان در نگهداری کودکان خیابانی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ویژگی‌های مشهد و زائرپذیری این شهر شاهد حضور این افراد در سطح خیابان‌های مشهد هستیم که سامان‌دهی کودکان خیابانی جمع‌آوری شده از سطح شهر خارج از توان و ظرفیت بهزیستی بود.
وی ادامه داد: بر این اساس و با جلسه‌ای که معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با فرماندار مشهد داشت شهرداری هزینه نگهداری این کودکان را بر عهده گرفت.
مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شهرداری مشهد اظهار داشت: در این راستا و به منظور سامان‌دهی کودکان خیابانی مقرر شد که بهزیستی هزینه‌های خود در این حوزه را به شهرداری ارائه دهد.
شورابی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون اعتباری برای این امر به بهزیستی پرداخت شده است گفت: بهزیستی استان فاکتور 12 میلیون تومانی برای نگهداری کودکان خیابانی ارائه داده است.
مدیر نظارت بر خدمات شهری در ارتباط با نحوه مدیریت خانه سبز اظهار داشت: مدیریت خانه سبز یکی از موارد مهم در ارتباط با نتیجه بخش بودن اقدامات در حوزه سامان‌دهی کودکان خیابانی است که بر این اساس در حال رایزنی با شورای شهر مشهد هستیم که مدیریت این سازمان به هیئت امنایی تغییر دهد.
وی تهیه باکس‌های نمک در محدوده پل‌های مشهد را یکی از اقدامات این حوزه در راستای جلوگیری از یخ‌زدگی روکش آسفالت عنوان کرد.
مدیر نظارت بر خدمات شهری اظهار داشت: در سال جاری تعداد 60 دستگاه برف روب، 250 دستگاه مکانیزه نمک پاش و تعداد 30 تانکر بهمن‌کش برای تجهیز و آمادگی در مقابل پارک‌های زمستانی تهیه شده است.
مدیر نظارت بر خدمات شهری از نصب یک دستگاه اتومات روی پل شهید برونسی خبر داد و گفت: این دستگاه به نحوی عمل می‌کند که با کاهش دما و افزایش یخ‌زدگی به صورت خودکار مایع آب‌‌نمک را روی سطح یخ‌زده می‌پاشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول