اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرکرد:

متکدیان شهرکرد ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: متکدیان شهرستان شهرکرد جمع آوری و ساماندهی می‌شوند.

متکدیان شهرکرد ساماندهی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یدالله گودرزی امروز در نشست اعضای ستاد ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان این شهرستان، اظهار داشت: ما باید در راستای تأمین سلامت و بهداشت روانی جامعه بیش از پیش گام برداریم.
وی با بیان اینکه تکدی‌گری جرم و متکدی مجرم محسوب شده و مجازات دارد، افزود: این در حالی است که متاسفانه این روزها گدایی شغل شده و کودکان نیز نخستین قربانی آن به حساب می‌آیند.
گودرزی اضافه کرد: بدون تردید پدیده رقت‌برانگیز و ناهنجار کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ژنده پوش و بی‎خانمان در اکثر قریب به اتفاق شهرهای جهان وجود داشته و به‌عنوان یک معضل اجتماعی که هم خود مصداق آسیب اجتماعی بوده و هم زمینه ساز گسترش و شیوع آسیب‌هاست، در جوامع امروزی مطرح است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به علل عمده تکدی و تکدی‌گری، گفت: فقر، بیکاری، مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک، پایین بودن درآمد، فرار از منزل و کسب درآمد به‎وسیله تکدی‎گری، مشکلات جسمی ، روحی و روانی، از کارافتادگی، اعتیاد و تهیه هزینه مواد مخدر مصرفی، طلاق از مهم‌ترین این علل به‎شمار می‎رود.
وی فقر اجتماعی را مهم‌ترین عامل گسترش تکدی‌گری عنوان کرد و گفت: ما در جامعه‌ای که شاهد فقر باشیم، حتما نتایج سوء آن را هم در جامعه می‌بینیم و تکدی‌گری از نتایج بارز فقر در جامعه است.
گودرزی با بیان اینکه دین اسلام برای مقابله با مسئله تکدی‌گری راه‌کارهایی ارائه کرده است، گفت: در این ارتباط رسیدگی و مراقبت از بیماران، معلولان، از کارافتادگان، آسیب دیدگان، محرومان را از جمله وظایف حکومت اسلامی و امت مسلمان قلمداد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر اسلام به پدیده تکدی‌گری به‌عنوان یک حرفه برخورد کرده و آن را فعل حرام دانسته است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان شهرکرد با تأکید بر اینکه تکدی‌گران و کارتن خواب‌هایی که در محل پارک‌ها استقرار دارند، به محض شناسایی جمع آوری می‎شوند، گفت: تشکیل اکیپ جمع آوری متکدیان متشکل از نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری شهرکرد، گشت‎زنی مستمر اکیپ بصورت فعال در بافت مرکزی شهر، مجتمع پزشکان، ترمینال‌ها، ایستگاه‌های پمپ بنزین و جایگاه‌های توزیع سی ان جی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: مردم و مسئولان با تعامل با یکدیگر جلوی این ناهنجاری اجتماعی را گرفته تا شاهد عواقب بسیار بدتر و شکل گیری ناهنجاری‌های اجتماعی سخت‌تر از تکدی‌گری نباشیم.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول