اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت و درمان دیلم مطرح کرد؛

مراقبت پیش از بارداری اولویت برنامه سلامت خانواده

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: پیگیری برنامه تنظیم خانواده و انجام مراقبت پیش از بارداری باید در هر مرکز توسط پزشک، ماما و بهورز در اولویت اول برنامه‌های سلامت خانواده قرار گیرد.

مراقبت پیش از بارداری اولویت برنامه سلامت خانواده
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدباقر جبلی ظهر امروز در نشست کمیته بررسی علل مرگ و میر نوزادی و مردهزایی دیلم، اظهار داشت: با توجه به اهمیت شاخص مرگ و میر نوزادی و مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه و بالا بودن آمار مرگ‌های نوزدای و مرده‌زایی نسبت به سال گذشته در شهرستان لازم و ضروری است برای حفظ این شاخص تلاش بیشتری در طول سال صورت گیرد.
وی افزود: تمام امکانات شبکه و پرسنل زحمتکش سلامت خانواده شهرستان در خدمت مادران و زنان پرخطر بوده و باید با استفاده از این امکانات بتوانیم سلامتی مادران و نوزادان در طول دوران بارداری را حفظ کنیم.
جبلی تصریح کرد: پیگیری برنامه تنظیم خانواده و انجام مراقبت پیش از بارداری باید در هر مرکز توسط پزشک، ماما و بهورز در اولویت اول برنامه‌های سلامت خانواده قرار گیرد.
وی در ادامه از سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی خواست تا بر روند اجرای برنامه مراقبتی، پیگیری و آموزش زنان واجد شرایط تنظیم خانواده نظارت بیشتری داشته باشند و پرسنل درگیر در برنامه حساسیت بیشتری به این موضوع نشان دهند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم بر ارجاع فوری مادران پرخطر، برگزاری جلسه آموزشی با حضور کاردان‌ها و ماماهای مراکز و بازبینی پرونده‌های مادران مشکل دار تحت پوشش مراکز تأکید کرد.
مسئول سلامت خانواده شهرستان دیلم نیز ضمن ارائه آمار مرگ و میر نوزادی و مرده‌زایی و مرگ کودکان در شش ماهه اول به آنالیز پرونده‌های مادرانی که مرده‌زایی و مرگ نوزادی داشته‌اند پرداخت و مشکلات پرونده‌ها را طبق بوکلت برنامه سلامت مادران بر حسب وظایف کاردان و پزشک مرکز بیان کرد.
معصومه بوشهری گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط تیم سلامت خانواده ستاد شهرستان و پیشنهادات، انتظارات و راهکارهای مناسب برای اجرای بهتر برنامه سلامت مادران را ارائه کرد.
وی گفت: در شش ماهه اول امسال از شش مورد مرگ نوزادی، سه مورد به علت ناهنجاری و سه مورد دیگر به علت نارسایی نوزاد و بیماری مادر بوده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول