اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛

‌چاپ 70 هزار جلد کتاب برای رابطین سلامت کشور

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد و مسئول مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ‌چاپ 70 هزار جلد کتاب برای رابطین سلامت کشور خبر داد.

‌چاپ 70 هزار جلد کتاب برای رابطین سلامت کشور
میترا توحیدی در حاشیه سومین روز برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربیان داوطلبین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: واحد مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در سال جاری در نظر دارد با رویکرد جدید خود یعنی مقابله با مقاومت میکروبی نسبت به مصرف آنتی بیوتیک‌ها با کمک و مداخله رابطین سلامت از ایجاد این مقاومت‌ها پیشگیری کند.
وی تدوین کتاب«مقاومت به آنتی بیوتیک»با تیراژ 70 هزار جلد را در راستای رویکرد جدید واحد مشارکت عنوان کرد و افزود: چاپ این کتاب برای توزیع بین رابطین سلامت کشور در حال پایان است.
توحیدی تصریح کرد: این کتاب پس از توزیع بین رابطین سلامت در یک دوره سه ماهه توسط مربیان دوره دیده برای آنها تدریس می‌شود.
وی با اشاره به مصرف خودسرانه بسیار بالای داروها در کشورمان گفت: تبلیغات زیاد و نادرست از طریق مجلات، ماهواره و اینترنت است که مردم را به سمت مصرف داروهایی با ظاهر فریبنده تشویق می‌کند.
به گفته وی، روش قاچاق ورود بسیاری از این داروها در قالب شیوه نادرست نگهداری و حمل و نقل آنها نیز خود عامل بسیاری از مشکلات، بیماری‌ها، بروز عوارض جدی برای سلامت مردم و به هدر رفتن سرمایه‌های کشور می‌شود.
کارشناس ارشد و مسئول مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه از برگزاری همایش روز جهانی داوطلب در 14 آذرماه سال جاری(مقارن با 5 دسامبر)برای پنجمین سال متوالی در سالن همایش‌های رازی تهران خبر داد و گفت: در این همایش نمایندگان رابطین و مربیان آنها از سراسر کشور برای تعامل بیشتر و بررسی برنامه‌ریزی اجرایی سالانه داوطلبین سلامت در مراکز بهداشتی درمانی شهر و روستا شرکت می‌کنند.
به گفته توحیدی، هم اکنون 140 هزار داوطلب سلامت در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی مناطق شهری و روستایی کشور فعالیت دارند که جمعیت 20 میلیون نفری از خانوارهای ایرانی را زیر پوشش قرار می‌دهند.
‌کارگاه آموزشی تربیت مربیان داوطلبین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور60 نفر از کارکنان مراکز بهداشتی درمانی مناطق شهری و روستایی زیر پوشش به مدت سه روز در سالن اجتماعات دکتر محمد قریب این دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول