اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب کارگاه‌های آموزشی مربیان داوطلبان سلامت صورت می‌گیرد؛

آموزش 2700 مربی داوطلب سلامت سراسر کشور

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد و مسئول مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: واحد مشارکت‌های مردمی در راستای افزایش توانمندسازی مربیان داوطلبان سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کارگاه‌های آموزشی پنج روزه را برای 2 هزار و 700 مربی در سطح کشور برگزار می‌کند.

آموزش 2700 مربی داوطلب سلامت سراسر کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، میترا توحیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این کارگاه‌ها و بازآموزی مربیان رابطین یکی از اولویت‌های واحد مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار و 700 پایگاه و مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی در سراسر کشور تصریح کرد: با توجه اینکه مربیان داوطلبان سلامت از بین کارکنان ارائه‌دهنده خدمات در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی انتخاب می‌شوند کارگاه‌های آموزشی به صورت منظم برای آنها هر سال در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.
توحیدی، برنامه مشارکت داوطلبان سلامت در اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق شهری را به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های واحد مشارکت‌های مردمی دانست و افزود: در این برنامه از رابطین بهداشت در زمینه فرهنگ‌سازی طرح پزشک خانواده استفاده می‌شود.
به گفته وی، بحث رابطین سلامت یک رویکردی است که نظام‌های سلامت تمام کشورها از این رویکرد برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنند.
توحیدی، عملکرد مطلوب و فعالیت مثبت داوطلبان سلامت کشور ایران در مقایسه با داوطلبان سلامت در دیگر کشورهای منطقه با توجه به بازدیدها و گزارش‌های بین‌المللی را خاطرنشان کرد و گفت: رابطین سلامت در کشور ما از لحاظ فعالیت، حس مسئولیت و اجرای موفق برنامه‌ها به عنوان داوطلبان فعال شناخته شده‌اند.
وی عملکرد موفق داوطلبان سلامت در ایران را مرهون همکاری و مشارکت همه جانبه خانوارها دانست و گفت: فرهنگ و روحیه بسیجی مردم ایران در همکاری با سازمان‌ها و نهادهای اجرایی سبب شده که خانواده‌های ایرانی به صورت جدی و همه‌جانبه در اجرای طرح‌های بهداشت و سلامت و دیگر برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.
کارشناس ارشد و مسئول مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز و اجرای برنامه‌های ملی داوطلبان سلامت توسط وزارتخانه از سال 1371 در کشور عنوان کرد: 32 عنوان کتاب با روش آموزش بزرگسالان تدوین شده است که این کتاب‌ها توسط مربیان دوره دیده در کلاس‌های هفتگی رابطین آموزش داده می‌شود.
توحیدی بر حضور فعال داوطلبان در تمام فعالیت‌های بهداشتی از طریق ارائه آموزش‌ها تأکید کرد و گفت: داوطلبان سلامت به عنوان همیاران سلامت نقش مؤثر و حیات‌بخشی در ارتقای سلامت خانوارها و جامعه دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کارگاه آموزشی تربیت مربیان داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور 60 نفر از کارکنان مراکز بهداشتی درمانی مناطق شهری و روستایی زیر پوشش به مدت سه روز در سالن اجتماعات محمد قریب این دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول