اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قم خبر داد:

افتتاح نخستین اتوبوس سلامت در استان قم

خبرگزاری فارس: معاون شهردار قم گفت: شهرداری قم برای افزایش مشارکت‌های مردمی و فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت شهری اقدام به راه‌اندازی اتوبوس سلامت کرده است.

افتتاح نخستین اتوبوس سلامت در استان قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم،‌ محسن نصیری ابراز داشت: در سیاست­های جدیدی که در شهرداری قم پیش‌بینی شده شهرداری از یک مجموعه خدماتی باید به یک مجموعه فرهنگی و مشارکتی تبدیل شود.
وی افزود: در این راستا اقداماتی از قبیل چاپ نشریه و برگزاری نمایشگاه­های متعدد در مجموعه مدیریت سلامت و بهداشت شهری شهرداری قم انجام شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این مجموعه در راستای خدمت‌رسانی و فرهنگ‌سازی در مناطق محروم شهر قم، راه­اندازی اتوبوس­ سلامت در سطح شهر است.
وی گفت: در این اتوبوس­ که در سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهر قم و همزمان با برگزاری نمایشگاه سالنمای خدمت افتتاح شد کارشناسانی از بهزیستی، مرکز بهداشت و مدیریت سلامت شهرداری حضور خواهند داشت.
نصیری خاطرنشان کرد: از فعالیت­های این اتوبوس­ می­توان به آموزش تفکیک زباله در منازل، آموزش پیشگیری از مخاطرات اجتماعی و آموزش­های ایمنی در منازل اشاره کرد.
وی افزود: همچنین رابطین مرکز بهداشت با حضور در این اتوبوس در مورد مسائلی مانند تغذیه سالم، بهداشت کودکان و خانواده مطالبی را به اهالی مناطق محروم ارائه می‌دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم ادامه داد: به منظور خدمت‌رسانی بهتر برای این مردم با همکاری نظام پزشکی، حضور پزشک عمومی و متخصص در این اتوبوس­ برای ویزیت رایگان و انجام مشاوره پزشکی حتمی شده است.
وی اظهار کرد: کارشناسان بهزیستی نیز در این اتوبوس، آموزش­هایی در زمینه اعتیاد و آسیب­های دیگر اجتماعی و توانمند‌سازی و ارتقای سطح امنیت ارائه و در این زمینه مشاوره­های لازم را به همشهریان می­دهند.
نصیری گفت: از مهم‌ترین اهداف ما در اجرای این طرح، ارتقای فرهنگ شهری در مناطق محروم و خدمت‌رسانی به این مناطق است.
وی خاطرنشان کرد: به زودی قرار است در جلسه­ا­ی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مناطق آسیب پذیر را مشخص کنیم چرا که جامعه هدف ما در این طرح بعد از خانواده­ها، دانش­آموزان و مدارس هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم در پایان اظهار کرد: هدف ما این است که در آینده نزدیک این پایگا‌ه‌های سیار را به پایگاه­های ثابت در سطح شهر تبدیل کنیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول