اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور 95 هزار دانش‌آموز؛

دومین طرح آموزش طناب‌زنی پایه چهارم ابتدایی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در طرح آموزش طناب‌زنی پایه چهارم ابتدایی بیش از 95 هزار دانش‌آموز شرکت کردند.

دومین طرح آموزش طناب‌زنی پایه چهارم ابتدایی در مشهد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباسعلی میرسیستانی ظهر امروز در دومین طرح ملی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی که در دبستان دکتر شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: شرکت دانش‌آموزان در این پایه‌ تحصیلی سبب می‌شود که از لحاظ سلامتی و رشد در سنین نوجوانی و جوانی در سطح بالاتری قرار گیرند.
وی افزود: ورزش کردن در سنین رشد سبب بالا بردن کارکرد دستگاه‌های مختلف بدن از جمله قلب و عروق، تنفس، گوارش و ... می‌شود.
میرسیستانی با بیان این مطلب افزود: در طرح اعلام شده به وزارت بیان شده که طرح طناب‌زنی ملی برای دانش‌آموزان پنجم دبستان نیز اجرا شود.
رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ایجاد مسابقات ورزشی در بین دانش‌آموزان نشاط و شادی بیشتری برای آن‌ها فراهم می‌کند.
وی همچنین به طرح صبا ویژه دانش‌آموزان سوم دبستان (دختر و پسر) است اشاره کرد و افزود: تعداد نفرات زیر پوشش این طرح 95هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته دانش‌آموزان بیشتری شرکت کردند.
میرسیستانی گفت: زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن استخرها طرح ویژه صبا در استان خراسان رضوی تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
س اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: همه ارگان و نهادها برای آماده کردن نوجوانان مساعدت کنند.
وی افزود: کم شدن ساعات ورزشی در تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس، هیچ تأثیری برای کمبود ساعت ورزشی دانش‌آموزان نگذاشته و به صورت طرح تجمیع در این فعالیت ورزشی شرکت می‌کنند.
میرسیستانی همچنین به کمبود نیروی مربیان ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: در استان خراسان رضوی برای ساعات درسی نوجوان و جوانان با مشکل کمبود مربی مواجه‌ایم.
وی اظهار داشت: نسبت به سال گذشته تعداد دبیرستان‌های تربیت بدنی از 7 به 16 دبیرستان افزایش داشته است.
رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در سال گذشته 269 مدال کشوری دانش‌آموزان مدارس استان کسب کرده که از این تعداد 132 تا متعلق به دختران و 137 تا پسران دانش‌آموز کسب کردند.
وی افزود: استان خراسان رضوی در بخش اعتبارات فرهنگی رشد چهار برابری داشته است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: برای رسیدن به استانداری‌های آموزشی از هر 33 صدم متر مربع هشت صدم آن متعلق به دانش‌آموزان استان است که تا پایان سال جاری به 10 صدم نیز افزایش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول